Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på kontoret i stan. Det är skönt att vara här emellanåt. Höra kolleger prata och intensivt knappa på sina tangentbord. Svagt kan jag höra motorvägen utanför fönstret och se trafiken utanför. Några gånger under dan passerar kolleger förbi som jag jobbat med förut. Mina nuvarande kolleger verkar vara på möte på andra kontor idag.

Och så kan jag käka lunch på stan. Nu verkar det inte som jag får något lunchsällskap i och för sig. Det är lite roligare att ha sällskap.

Ni har inte nån slags chat där man kan efterlysa lunchsällskap? Så har vi på våra kontor, då vi är på lite olika ställen ibland men såklart vill luncha ihop.
 
För så är reglerna. Alla mockar minst 2 kärror per häst minst 3 dagar/vecka. För mig med tre hästar blir det 18 kärror.
två kärror per häst? I box?
Jösses, i mitt stall med 12 platser blev det några kärror per dag
Hur mycket man mockar ur beror väl på hur grisig hästen är? Vissa hästar fyller dagligen en hell kärra. Andra fyller en kärra i veckan max.
 
Det är ju fler saker som är olika än de jag nämnt innan. Tex behöver jag inte mocka 18 kärror varje vecka på nya stället. I gengäld kan det vara knepigt med magert bete. Så det är liksom ingen av ställena som är perfekta, frågan är väl snarare vad jag är villig att kompromissa med och inte. Vilket på ett sätt är lite svårt, då jag bara sett de sämre aspekterna med nuvarande stall, kommer inte kunna testa att rida i ridhuset förrän tidigast om två veckor tex. Hade så himla gärna velat få det här stallerbjudandet till hösten istället, så jag hade hunnit uppleva positiva saker med stallet också.
Jo att det är fler än nämnda förstår jag såklart :). Hm ja vad knepigt, är ju alltid så...För och nackdelar och som du säger- vad är man villig att kompromissa med? Ja det kan jag absolut förstå, det hade antagligen underlättat för dig. Men mocka 18 kärror för hand per vecka känns ju lite väl..Visst bra vardagsmotion och ha häst är ingen latmansgöra men det var mastigt- du ska ju hinna använda dem med ju..Låter som en stor lösdrift och då kan jag tycka stallägaren skulle inneha en maskin för det men det är ett sidospår. Så var det ilösdriften jag stod i; mockning och fodring osv skötte de så det enda jag gjorde var pyssel och motion, ditt låter ju värre än ens ha på box...
 
Senast ändrad:
Jo att det är fler än nämnda förstår jag såklart :). Hm ja vad knepigt, är ju alltid så...För och nackdelar och som du säger- vad är man villig att kompromissa med? Ja det kan jag absolut förstå, det hade antagligen underlättat för dig. Men mocka 18 kärror för hand per vecka känns ju lite väl..Visst bra vardagsmotion och ha häst är ingen latmansgöra men det var mastigt- du ska ju hinna använda dem med ju..Låter som en stor lösdrift och då kan jag tycka stallägaren skulle inneha en maskin för det men det är ett sidospår. Så var det ilösdriften jag stod i; mockning och fodring osv skötte de så det enda jag gjorde var pyssel och motion, ditt låter ju värre än ens ha på box...

Ja, vi har iofs bädd, men den mockas också ut för hand en gång/år. Så det känns tyvärr som att jag bara mockar när jag är i stallet. Samtidigt har jag inte kunnat rida för mina lungor klarar inte kylan (eller, de pallar kylan en stund, men då mockar jag ju) så jag har inte fått uppleva så roliga saker i stallet än.

Många tankar som snurrar i huvudet nu. Ska iaf kolla på andra stället, det kanske inte alls är så bra irl. Men jag hatar verkligen att ha beslutsångest. :crazy:
 
Lite saft i en flaska? Eller sådana där mer tetrapack med juice för att just slippa gå upp. För mig har det gjort massor + att jag inte vill tugga på något på nätterna lättare att dricka :)

Tyvärr, dricker inte saft eller juice så den skulle mögla. Hellre då en kexchoklad eller liknande. Men vem sjutton kan motstå en kexchoklad när man ligger i sängen och chillar och kollar på tv?
 
Äter lunch. Testar en för mig ny maträtt som jag hittat på helt själv. Otroligt avancerat med ris, någon slags "låtsaskycklingbitar" (veganskt) och krossade tomater, och så lite kryddor på det. Nu blev det lite vattnigt med krossade tomaterna, men om jag låter det stå på spisen lite längre så att en del av vätskan försvinner så kan det nog bli riktigt bra. Enkelt att göra mycket av också, så nu har jag matlådor till imorgon och övermorgon.
 
Ja, vi har iofs bädd, men den mockas också ut för hand en gång/år. Så det känns tyvärr som att jag bara mockar när jag är i stallet. Samtidigt har jag inte kunnat rida för mina lungor klarar inte kylan (eller, de pallar kylan en stund, men då mockar jag ju) så jag har inte fått uppleva så roliga saker i stallet än.

Många tankar som snurrar i huvudet nu. Ska iaf kolla på andra stället, det kanske inte alls är så bra irl. Men jag hatar verkligen att ha beslutsångest. :crazy:
Tråkigt med lungorna som begränsar =(. Ja men varför inte kanske det blir lättare att ta beslut efter det :)
 
Äter lunch. Testar en för mig ny maträtt som jag hittat på helt själv. Otroligt avancerat med ris, någon slags "låtsaskycklingbitar" (veganskt) och krossade tomater, och så lite kryddor på det. Nu blev det lite vattnigt med krossade tomaterna, men om jag låter det stå på spisen lite längre så att en del av vätskan försvinner så kan det nog bli riktigt bra. Enkelt att göra mycket av också, så nu har jag matlådor till imorgon och övermorgon.
Passerade tomater istället? :)
 
Äter lunch. Testar en för mig ny maträtt som jag hittat på helt själv. Otroligt avancerat med ris, någon slags "låtsaskycklingbitar" (veganskt) och krossade tomater, och så lite kryddor på det. Nu blev det lite vattnigt med krossade tomaterna, men om jag låter det stå på spisen lite längre så att en del av vätskan försvinner så kan det nog bli riktigt bra. Enkelt att göra mycket av också, så nu har jag matlådor till imorgon och övermorgon.
I princip alla mina standardrätter är egenuppfunna. jag är usel på recept och hittar sällan nåt sm verkar gott eller lagom komplicerat att göra. Plus att jag lagar av det som finns hemma.:)

Senast en halv kyckling (färsk kyckling till extrapris) i gryta. Kokade i kocosmjölk och lite vatten, plus en buljongtärning. Kryddade med lite grillkrydda. Hade i några bitar hackad spenar, ett par soltorkade tomater och en torkad lime. Lät putta tills köttet släppte från benen. blev skitgott - fast jag aldrig gjort så förut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 834
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 294
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 253
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 223
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp