Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och tittar på Frusna Vägar med hunden. Min sambo sitter yrvaken bredvid och berättar om när han bad min pappa om hjälp med en födelsedagspresent till mig första året vi var tillsammans, farsgubben hade svarat "hon gillar hundar, knivar och raggmunk med fläsk. Håll dig till något av det så går det bra.". Pappa känner mig väldigt väl. 😅:heart
 
Stressad i kropp och hjärna men har kunnat varva ner lite.
Såg en del av en film som handlade om en man som orsakade en olycka och sen fick skuldkänslor så han försökte hjälpa okända människor. Slutar med att han tar sitt liv genom att lägga sig i badkaret med en dödlig brännmanet O_o och organen doneras till några av människorna han mött.

Älskar Seven pounds, den är så mörk men ändå kan jag relatera till skuldkänslorna…
 
Tillfälligt stiltje i det Lagerska hemmet.

Alla familjemedlemmar har bajsat, ätit frukost, tokrusat omkring, och nu bekvämt slocknat i soffan, respektive bokhyllan eller skrivbordsstolen.

Just den här stunden på dagen brukar ge en tvåtimmars paus ungefär då det mest snarkas, innan det pronto är dags för någonting nytt spännande.

Jag ska åka iväg på årsmöte kring lunchtid, så det blir en innedag för svansbärarna. Men vi hinner med en röjartur innan jag far.
 
Efter dos 3 för ca 4 h sen så finns hopp om att inte misstas för en pestbärare 🥳

1679206549770.jpg


Svullnaden är så gott som borta och det röda som går från nedre delen av pannan, ner bredvid näsan och runt munnen/kinder haka är förvisso kvar, men inte lika ilsket, rött och irriterat som innan 🤗
 
Dricker kaffe och tittar på Nyhetsmorgon.
I eftermiddag ska jag på ett möte för jag ska åka med som ledsagare på en resa med konfirmanderna på onsdag.
Innan det ska dagens steg avverkas.
Efteråt funderar jag på spinning. Min hjärna skulle behöva det.
 
Bakar fudgebrownies med glasyr pga hade halva färskostburken kvar (kunde NATURLIGTVIS inte användas till något annat... ;) ). Jag gav bort rätt mycket av förra omgången så det blir nog bra med lite fler att njuta av :) !
Låter alldeles fruktansvärt, är det receptet från tasteline? :D har nämligen samma problem med halv färskostburk!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 171
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 453
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 178
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 074
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp