Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick i flera veckor med - högt över fjället flyger en ko, hon flyger, hon flyger på sin tro. Vågade aldrig sjunga högt ifall nån hörde och trodde det var dags för vita rockar.
Min hjärna gick direkt på RENT- Over the moon med en hoppande ko... Den är knepig att få på hjärnan pga krånglig text som jag nu desperat vill lära mig hela :crazy:
Utdrag på den enklare delen haha:
"
Last night, I had a dream
I found myself in a desert called Cyberland
It was hot
My canteen had sprung a leak and I was thirsty
Out of the abyss walked a cow, Elsey
I asked if she had anything to drink she said
I'm forbidden to produce milk
In Cyberland we only drink
Diet Coke (Diet Coke Diet Coke)
She said
Only thing to do is jump over the moon"
 
Man arbetar verkligen med frihet under ansvar och med väldigt varierande arbetstider; idag bara 1,5 timme så hann även handla på CG innan jag kom hem lite före 10 medan ssmbon åt frulle 😄.
Lärt och lär mig nya namn på blommor och växter och lärde mig av gårdagens rensning av ett helt gäng prickblad att deras växtsaft är lätt giftig, jo liten hudreaktion med klåda och sveda fick jag 😅.
Och vad kul det är att köra lätt lastbil 😁.
 
Men just boxen? Som i var är boxen? (DÄÄÄÄÄR ÄR BOXEN, påtal om meningslösa låtar) Om nu inte stallet är bara 1-2 boxar, varit med om det:D
Gudars, nu verkar boxen som ett konstigt ord. Jag har nog inte vaknat.
Nä alltså man säger "stable" för box. "I'll put him in his stable for a few hours". Det låter lite konstigt, men ännu konstigare tyckte mina engelsktalande hästkompisar att det var när jag sa att jag skulle "put him in his box" :D ("horse box" betyder för övrigt transport, bara för att komplicera saker ännu mer...)

Gud, nu har jag bag in box-låten på huvudet! Tack för den :arghh: :laugh:
 
Man arbetar verkligen med frihet under ansvar och med väldigt varierande arbetstider; idag bara 1,5 timme så hann även handla på CG innan jag kom hem lite före 10 medan ssmbon åt frulle 😄.
Lärt och lär mig nya namn på blommor och växter och lärde mig av gårdagens rensning av ett helt gäng prickblad att deras växtsaft är lätt giftig, jo liten hudreaktion med klåda och sveda fick jag 😅.
Och vad kul det är att köra lätt lastbil 😁.
Vad är det för jobb du har? Låter härligt :D
 
Tillbringat förmiddagen i kö. först till FK för att reda ut vad de egentligen behöver för att jag ska kunna söka bostadstillägg.
Sen en halvtimme hittills till skatteverket för att få tillgång till min fastighetsdeklaration. Jag som i ren idioti trodde att jag kunde legitimera mig och få tillgång till den. Nix. Den ska s,kickas med post efter att jag bett om den. Nån gång har jag väl fått den i posten men eftersom jag FÖRUTSATTE att den fanns digitalt så la jag den inte på något väldefinierat ställe :banghead:
(Jag har nog skrotat alltför många pärmar från kontoret)

Behöver bifoga den för att kunna söka bostadstillägget

Å andra sidan är det väl en bra sysselsättning detta med att sitta i kö. Eftersom jag vaknade med kristallsjuka, har spytt flera gånger och vinglar som ett fyllo när jag går. :rofl:
 
Nä alltså man säger "stable" för box. "I'll put him in his stable for a few hours". Det låter lite konstigt, men ännu konstigare tyckte mina engelsktalande hästkompisar att det var när jag sa att jag skulle "put him in his box" :D ("horse box" betyder för övrigt transport, bara för att komplicera saker ännu mer...)

Gud, nu har jag bag in box-låten på huvudet! Tack för den :arghh: :laugh:
Hahahhaha:rofl:


Jag hade på den tiden långt gångna planer för en just stallversion av den låten. Vi kan ju tacka gudarna TikTok inte fanns:o
 
:angel:
20230711_120847.jpg
 
Hemma, oh ljuva känsla. Naturligtvis hittade de inte någonting, vilket jag talade om för dem. Infarten skavde och jag kunde inte sova. Plus inga hörlurar och laddare (naturligtvis var det igår jag lyckades glömma båda). Även om syster matat katten så var hon på riktigt gos humör när jag kom hem.

Trött eftersom jag inte sovit mycket, och hungrig eftersom jag inte klarar att äta maten. Levde på en ostmacka och nyponsoppa. Gjorde en dry rub och gnuggade in den i kycklingklubbor som ligger i kylen och gottar sig några timmar.

Försöker undvika att sova nu eftersom det vänder dygnsrytmen.
 
Tillbringat förmiddagen i kö. först till FK för att reda ut vad de egentligen behöver för att jag ska kunna söka bostadstillägg.
Sen en halvtimme hittills till skatteverket för att få tillgång till min fastighetsdeklaration. Jag som i ren idioti trodde att jag kunde legitimera mig och få tillgång till den. Nix. Den ska s,kickas med post efter att jag bett om den. Nån gång har jag väl fått den i posten men eftersom jag FÖRUTSATTE att den fanns digitalt så la jag den inte på något väldefinierat ställe :banghead:
(Jag har nog skrotat alltför många pärmar från kontoret)

Behöver bifoga den för att kunna söka bostadstillägget

Å andra sidan är det väl en bra sysselsättning detta med att sitta i kö. Eftersom jag vaknade med kristallsjuka, har spytt flera gånger och vinglar som ett fyllo när jag går. :rofl:
Har du inte Skatteverkets utskick via Kivra... :) ?

Låter vidrigt med kristallsjuka.... :(
 
Hemma, oh ljuva känsla. Naturligtvis hittade de inte någonting, vilket jag talade om för dem. Infarten skavde och jag kunde inte sova. Plus inga hörlurar och laddare (naturligtvis var det igår jag lyckades glömma båda). Även om syster matat katten så var hon på riktigt gos humör när jag kom hem.

Trött eftersom jag inte sovit mycket, och hungrig eftersom jag inte klarar att äta maten. Levde på en ostmacka och nyponsoppa. Gjorde en dry rub och gnuggade in den i kycklingklubbor som ligger i kylen och gottar sig några timmar.

Försöker undvika att sova nu eftersom det vänder dygnsrytmen.
Skönt att höra att du är hemma igen :) !
 
Är det någon som vet om man redan nu kan se några sändningar från Falsterbo någonstans? MVH har lite lågsäsong på jobbet och behöver lite underhållning ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 251
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 431
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 149
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 435
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp