athena_arabians
Trådstartare
Boxen tömd och sopad på både väggar och golv så jag tar kaffepaus innan det är dags att skura.
Bra att du håller koll på blodet i kaffeomloppet idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Boxen tömd och sopad på både väggar och golv så jag tar kaffepaus innan det är dags att skura.
Jag har två termosmuggar med mig storlek storaBra att du håller koll på blodet i kaffeomloppet idag
Du är varken tjock eller dum, och definitivt inte hopplös
Finns det någon mat som känns "safe" att äta som du kan börja smått på, för att kanske på något sätt närma dig tröskeln på ett mjukt sätt innan du tar dig över den?
Till exempel om äpple känns "ok" i alla fall ta några tuggor då och då.
Eller kanske känns det enklare att få i sig en måltid om du distraherar dig samtidigt? Genom att antingen äta tillsammans med någon, kolla en film, planera träningspass med hästarna eller liknande.
Sådant som inte behöver tillagas:
*Rökt skinka
*Keso
*Kvarg
Äter du vegetariskt finns det massor färdigkokt på burk som kikärtor, bönor och linser. Något jag ofta åt när jag kunde äta baljväxter var mikrade kikärtor med tacosås. Perfekt som ett snabbt mellanmål.
Edit: Att jag inte kan äta baljväxter i större mängd längre beror på min magsjukdom, inte ätstörningen.
Hummus? Antingen direkt ut burk, färdiggjord från ICA. Eller så kör kikärtor i mixer med olivolja, lite salt, lite citronsaft, och någon msk tahini. Ät så mycket du orkar som dipp med grönsaker eller på smörgås.
Gryta med linser och bönor - kör superenkelt med en stekt lök, och sedan lite vatten med buljongtärning, och i med en tetrapack linser och en tetra vita bönor. Det blir gott hur man än gör. Har du vitlök och ingefära hemma så ha lite av varje precis på slutet när du steker löken också. Ät med bröd.
Färdig kyckling kanske? Är ju proteinrikt.Tack för tipsen, keso och kvarg har jag svårt med pga konsistensen. Skinka äter jag inte men det kändes ändå mest tänkbart av dina förslag Men kanske kalkon.
Tänkte gå in på affären på väg hem från stallet nu på förmiddagen men det var för mycket folk så jag struntade i det. Men kanske tar det senare.
Förresten, om jag ska träna med hästen på onsdag och absolut inte vill bli yr och klen och må konstigt då. Går det att säga nåt om när jag absolut senast måste äta ordentligt? Liksom, "räcker" det att äta ordentligt några timmar innan eller behöver kroppen t.ex. 24 timmar eller så på sig för att "komma igång och må bra"?
Alltså, jag menar inte att jag då ska tänka "då behöver jag inte äta innan xxx" utan att jag kan säga åt mig själv som ett ultimatum att "äter jag inte senast xxx så får jag inte träna på onsdag".
Tack för tipsen, keso och kvarg har jag svårt med pga konsistensen. Skinka äter jag inte men det kändes ändå mest tänkbart av dina förslag Men kanske kalkon.
Tänkte gå in på affären på väg hem från stallet nu på förmiddagen men det var för mycket folk så jag struntade i det. Men kanske tar det senare.
Det är ju inte måltiden du äter innan du tränar som du har mest nytta av utan det du ätit de senaste dagarna som ger dig energin.Förresten, om jag ska träna med hästen på onsdag och absolut inte vill bli yr och klen och må konstigt då. Går det att säga nåt om när jag absolut senast måste äta ordentligt? Liksom, "räcker" det att äta ordentligt några timmar innan eller behöver kroppen t.ex. 24 timmar eller så på sig för att "komma igång och må bra"?
Alltså, jag menar inte att jag då ska tänka "då behöver jag inte äta innan xxx" utan att jag kan säga åt mig själv som ett ultimatum att "äter jag inte senast xxx så får jag inte träna på onsdag".
Ni befinner er ju i "mina trakter" ibland. Det finns ibland "norrlandsost" till ruskigt bra pris här. Det är wb-ost som "inte duger". Dvs experterna känner skillnaden, det gör inte jag. Så jag brukar köpa några kilo varje gång jag ser att det finns i butik.Fatta när jag jag och särbon fick tag på Västerbottensost till halva priset pga kort datum... vi köpte alla förpackningarna
Lyssnar på nyheterna och blir förbannad. Ännu en oansvarig familj har låtit småbarn köra fyrhjuling. Nu är tre små flickor skadade, varav en så allvarligt att den flögs med heikopter till sjukhus.
När ska folk sluta leka med det som egentligen är arbetsfordon.