Vad gör vi? Del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det absolut läge för sängen. Regnet vräker ner, börjar bli rätt så rejält less på att allt är fuktigt och att det är total lervälling både på tomten och, framförallt, i hagen. Bara att hoppas på bättring imorgon :)
Natti!
 
Orkade inte elda innan jag for hemifrån imorse. Så det var kallt när jag kom hem. 18 grader. Nu är det tänt i pannan men kommer att ta en stund innan hela huset är varmt.
Ska nog brassa på lite i köket också. :)

18 är ju en perfekt temperatur! Jag tycker ni är många som lever i en bastu:D
Förra året var vi hemma hos bekanta som hade 26 grader i köket, jag kände mig desperat.
 
18 är ju en perfekt temperatur! Jag tycker ni är många som lever i en bastu:D
Förra året var vi hemma hos bekanta som hade 26 grader i köket, jag kände mig desperat.
Vintertid har jag 10-11 grader när jag vaknar, nu är det "hela" 15 på morgonen. Jag brukar öppna kylskåpsdörren på vid gavel så värmen kommer lite snabbare. :p
 
Just krupit ned bredvid bebis som sovit själv i nästan 2h (duktig bebis! :love:) och nu vaknade till och gnällde lite.
Hade blivit finfin sytid men blev sittandes och pratade med sambon istället nästan hela tiden. :rofl: Det lilla jag fick gjort blev dock bra och jag kan nu nöjt påstå att jag knäckt koden till farfarsknäppning! :D:up:
 
Just krupit ned bredvid bebis som sovit själv i nästan 2h (duktig bebis! :love:) och nu vaknade till och gnällde lite.
Hade blivit finfin sytid men blev sittandes och pratade med sambon istället nästan hela tiden. :rofl: Det lilla jag fick gjort blev dock bra och jag kan nu nöjt påstå att jag knäckt koden till farfarsknäppning! :D:up:
Helt rätt, inte glömma prata med varandra :up:
 
Jag är motiverad eftersom jag vet att det blir ännu jävligare om jag inte gör det. 14 grader är inget ovanligt på morgonen om det är rejält kallt ute. Huset är från ca 1850 och har ingen vattenburen värme.

Men jag älskar mitt kråkslott ändå :love:
Men vattenburet kan du ju installera om du vill.
 
Dags att försöka blunda ett tag och med tur kanske även sova lite.

Någon gång under dagen kommer fönsterputsaren, hade varit skoj att veta fm/em och om dom börjar jobba 07:00 eller 8:00 typ för då hade jag vetat om jag kunde ta en sömntablett.
Men dagen får bli som den blir, kan inte göra något åt det utom att hoppas på att det blir skapligt tidigt.
Trodde aldrig jag skulle vara frivillig till att önska saker tidigt :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 701
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 008
Senast: Trott
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
800
Hemmet Vi ska köpa en ny säng och är vilse i sängdjungeln. Vi önskar oss en kontinentalsäng delad i två (så att vi får upp den för trappan :D)...
Svar
4
· Visningar
219
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp