Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag har samsovit inatt. (Vanligtvis sover jag i eget sovrum pga sömnproblem och sambon har barnen, men nu har vi besök så då flyttar jag in till stora sovrummet)

När stora kom in och la sig vid halvfemsnåret konstaterade han nöjt "åh, är ni två!" och kröp ner tätt intill. :heart Blir nästan sugen på att flytta tillbaka permanent men vet att jag kommer vara död av sömnbrist inom en vecka så det vore inte bra för någon :D
 
Vaknade strax innan 06 av knorrande bebis, försökte buffa honom till sömns igen men upptäckte att blöjan hade läckt IGEN :arghh:

Nu har han ammat sig till sömns igen, jag ligger och scrollar så lär väl inte sova så mycket till :p Ligger och funderar på vad vi kan prova härnäst, gå upp en storlek funkade inte och pampers baby dry verkar inte heller funka… suck.
 
Lilltjejen har sovit lite dåligt i natt, vilket verkligen inte hör till vanligheterna. Hon har vaknat tre gånger (normalt sover hon hela nätter och har gjort det i många månader), men hennes pappa har tagit alla uppvak så går ingen nöd på mig. Nu ligger jag och kollar på henne i kameran (ja, vi har kamera trots att det är typ fem steg till hennes rum 😅) och funderar på om hon börjar bli sjuk eller om det bara var en tillfällighet med nattens uppvak?

image.jpg
 
Usch, jag har haft en så dålig natt. Min ena unge som alltid är den som sover oroligast började gnälla till typ en gång i kvarten från det att jag la mig (och min sambo slocknade som ett ljus på sekunden). Var uppe och klappade om och stoppade i napp osv, men så fort jag var nära att somna om började det om. Gick upp och gav en flaska vid 01 och när han fortfarande var orolig efter det bar jag ner mitt täcke och kudde till gästrummet för att vi skulle kunna sova där men när jag kom upp och skulle hämta honom sov han igen. Då orkade jag inte gå ner igen så fick snylta på min sambos täcke och dåliga kudde hela natten. Sen vaknade jag av att min sambo var uppe och stoppade om honom vid 4.30 och vid 5 var jag uppe en sista gång. Sedan ringde min klocka 5.50 och när jag gick vid kvart i sju sov han så gott. Gud så frustrerande 🙈.
 
Här har vi haft en "snuttnatt". M sover normalt sätt rätt gott, bättre än vad våra stora barn gjort i den åldern. Hon brukar amma en eller två gånger och i övrigt sova. Men någon natt då och då så ska hon äta och äta och äta lite till 😴 Helt normalt såklart och vi samsover så jag kan slumra mig igenom det men såklart jag känner att sömnen inte varit så bra som den kan vara...

Idag bvc för 4-månaderskontroll.
 
Usch, jag har haft en så dålig natt. Min ena unge som alltid är den som sover oroligast började gnälla till typ en gång i kvarten från det att jag la mig (och min sambo slocknade som ett ljus på sekunden). Var uppe och klappade om och stoppade i napp osv, men så fort jag var nära att somna om började det om. Gick upp och gav en flaska vid 01 och när han fortfarande var orolig efter det bar jag ner mitt täcke och kudde till gästrummet för att vi skulle kunna sova där men när jag kom upp och skulle hämta honom sov han igen. Då orkade jag inte gå ner igen så fick snylta på min sambos täcke och dåliga kudde hela natten. Sen vaknade jag av att min sambo var uppe och stoppade om honom vid 4.30 och vid 5 var jag uppe en sista gång. Sedan ringde min klocka 5.50 och när jag gick vid kvart i sju sov han så gott. Gud så frustrerande 🙈.

Tortyr :arghh:
 
Första dagen på babysim idag! För strax över 30 år sedan startade mamma och två kompisar till henne en simskola som vi hängde på hela vår barndom. Sedan dess har mamma jobbat med annat, en av vännerna har tyvärr gått bort i cancer men den tredje jobbar kvar. Så nu sen pandemin har mamma hoppat in och hjälpt till lite igen och hålla klasser. Min brorson började när han var 3 månader, och nu är det vår tur! Världens nostalgi för mamma att vara i plurret igen, och att min storebror som är två år äldre än mig gick en pojke 2020 och att jag nu fick en flicka 2022. Som en tidsmaskin, säger hon ☺️

Lillan somnade i bilen på vägen hit så nu sitter vi utanför på parkeringen, låter henne sova en stund till så hon är utvilad när hon ska bada.
 
Första dagen på babysim idag! För strax över 30 år sedan startade mamma och två kompisar till henne en simskola som vi hängde på hela vår barndom. Sedan dess har mamma jobbat med annat, en av vännerna har tyvärr gått bort i cancer men den tredje jobbar kvar. Så nu sen pandemin har mamma hoppat in och hjälpt till lite igen och hålla klasser. Min brorson började när han var 3 månader, och nu är det vår tur! Världens nostalgi för mamma att vara i plurret igen, och att min storebror som är två år äldre än mig gick en pojke 2020 och att jag nu fick en flicka 2022. Som en tidsmaskin, säger hon ☺️

Lillan somnade i bilen på vägen hit så nu sitter vi utanför på parkeringen, låter henne sova en stund till så hon är utvilad när hon ska bada.
Åh vad mysigt! Det är typ det jag sörjer mest med att ha varit föräldraledig under pandemin, hade tyckt det var så mysigt med babysim när vi ändå var hemma båda två.
 
Försökte smörja med solkräm innan dottern skulle till förskolan, det var INTE populärt kan vi säga 😅 Hon blev duktig på det i slutet av förra sommaren men nu är det tillbaka på ruta 1… lyckades kladda på lite i ansiktet och nacken i alla fall. Får se om det går bättre när det blir en vana, har inte lust att ha brottningsmatch varje dag 😬
 
Försökte smörja med solkräm innan dottern skulle till förskolan, det var INTE populärt kan vi säga 😅 Hon blev duktig på det i slutet av förra sommaren men nu är det tillbaka på ruta 1… lyckades kladda på lite i ansiktet och nacken i alla fall. Får se om det går bättre när det blir en vana, har inte lust att ha brottningsmatch varje dag 😬
Nä, det där är svårt tycker jag! Blir ju inte direkt heltäckande smörjt när man måste kladda på i farten 😅
 
Första dagen på babysim idag! För strax över 30 år sedan startade mamma och två kompisar till henne en simskola som vi hängde på hela vår barndom. Sedan dess har mamma jobbat med annat, en av vännerna har tyvärr gått bort i cancer men den tredje jobbar kvar. Så nu sen pandemin har mamma hoppat in och hjälpt till lite igen och hålla klasser. Min brorson började när han var 3 månader, och nu är det vår tur! Världens nostalgi för mamma att vara i plurret igen, och att min storebror som är två år äldre än mig gick en pojke 2020 och att jag nu fick en flicka 2022. Som en tidsmaskin, säger hon ☺️

Lillan somnade i bilen på vägen hit så nu sitter vi utanför på parkeringen, låter henne sova en stund till så hon är utvilad när hon ska bada.
Åh va mysigt! Vi gick flera kurser babysim med första barnet, sen har det inte känts som det finns tid med tvåan eller trean 😆 Men jag minns det som sååå mysigt! Och så fint med historien med din mammas roll i det.

4-månaderskontrollen gick bra. 62 cm och 6100 gram. Växer som hon ska, konstigt vore det annars som hon ammar 😄 Vår BVC-sköterska berättade att hon ska gå i pension snart, känns konstigt då vi haft henne varenda bvc-besök sedan första barnet föddes för snart 7 år sedan. I början hade jag ganska svårt för henne men nu gillar jag henne. Grymt erfaren och väldigt lugn.

Nu har vi gått en timmes promenad i skogen, så skönt väder! M sov gott i selen och nu ska jag äta lunch och kolla på Grey's Anatomy. Började se första säsongen under graviditeten (har sett sporadiskt innan, vissa säsonger) när jag var sjukskriven och är nu på säsong 17 🙈🙈 Vågar inte tänka på hur många timmar det innebär 😅
 
Jag sitter sen en timme tillbaka i sängen med en sovande (och snarkade!) bebis i knät. Efter en dag med lite stökig dagssömn så får jag bjuda på att vara madrass fast det kryper i kroppen på mig efter att få gå ut i solen.
 
Har precis hämtat min femåring på föris och så fort vi kom hem deklarerade hon att hon skulle gå ut i trädgården, så jag dricker te medan hon roar sig själv ute. Så ni som har klängbebisar deluxe, det kommer en dag då de alldeles själva, kavata och rediga, tar på sig jacka och skor och går ut på eget bevåg.

(Detta är alltså barnet som under sina första femton månader i livet endast sov med kroppskontakt till vuxen, eller i vagn som rörde sig.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp