Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis hämtat min femåring på föris och så fort vi kom hem deklarerade hon att hon skulle gå ut i trädgården, så jag dricker te medan hon roar sig själv ute. Så ni som har klängbebisar deluxe, det kommer en dag då de alldeles själva, kavata och rediga, tar på sig jacka och skor och går ut på eget bevåg.

(Detta är alltså barnet som under sina första femton månader i livet endast sov med kroppskontakt till vuxen, eller i vagn som rörde sig.)
Min femåring, som helst sover på mig, har också börjat leka ensam ute. Hon vågar även cykla ett varv runt våran huslänga. (Inga bilvägar) Det kom verkligen från ingenstans. Fattar inte vad som hände.
 
Vaknade strax innan 06 av knorrande bebis, försökte buffa honom till sömns igen men upptäckte att blöjan hade läckt IGEN :arghh:

Nu har han ammat sig till sömns igen, jag ligger och scrollar så lär väl inte sova så mycket till :p Ligger och funderar på vad vi kan prova härnäst, gå upp en storlek funkade inte och pampers baby dry verkar inte heller funka… suck.
Vi hade jätteproblem med läckage ett tag, det som funkade för oss var att gå upp en storlek och sedan sätta på underbyxor ovanpå blöjan som höll den uppe, så att den inte kunde börja hänga ner när den blev full
 
Förhandlade till oss några dyrbara vuxenminuter med Babblarna.

200.gif
 
Känns inte riktigt som att jag passar in i den här tråden då de flesta verkar ha mindre barn :) Men det kanske kan va lite trevlig med variation då det ändå skiljer sig lite hur livet ser ut med typ bäbis/små barn och lite större barn.

Mina är 7 och 10 år och 10 åringen har åkt bussen till skolan för en stund sen medan 7 åringen är hemma och är lite snorig så hon ligger i dubbelsängen och kollar på sin surfplatta medan jag jobbar :D Hon är inte supersjuk men fick hämta henne tidigare på skolan igår då hon var lite hängig och trött.
 
Känns inte riktigt som att jag passar in i den här tråden då de flesta verkar ha mindre barn :) Men det kanske kan va lite trevlig med variation då det ändå skiljer sig lite hur livet ser ut med typ bäbis/små barn och lite större barn.

Mina är 7 och 10 år och 10 åringen har åkt bussen till skolan för en stund sen medan 7 åringen är hemma och är lite snorig så hon ligger i dubbelsängen och kollar på sin surfplatta medan jag jobbar :D Hon är inte supersjuk men fick hämta henne tidigare på skolan igår då hon var lite hängig och trött.

Barnliv i alla åldrar är välkomna!
 
Jag ligger i sängen. Vaknade 06.30 så då bytte jag blöja och puttade i barnet en flaska. Vaknade precis och nu börjar även hon vakna igen låter det som. Så skönt!
 
Jag sitter sen en timme tillbaka i sängen med en sovande (och snarkade!) bebis i knät. Efter en dag med lite stökig dagssömn så får jag bjuda på att vara madrass fast det kryper i kroppen på mig efter att få gå ut i solen.
Tja, jag kopierar mitt inlägg från igår, det är nästan lika aktuellt idag :p

Men när jag tröttnar lite så hjälper det att titta på den lilla lilla handen som han har lagt på min :heart
 
Nu ska vi äta lunch, fryspizza :D Sen ska vi plantera lite blommor som jag köpte igår.

Plantera blommor/så frön är en favoritaktivitet här hemma också, det har jag och min 3-åring också tänkt ägna oss åt i helgen. Hittade så finna blommor på Lidl av alla ställen igår :love:

Vi sådde gurk-frön i en ampel för ett par veckor sedan. Nu har det kommit upp majs i ampeln, visade sig att dottern även sått popcorn utan att jag visste om det :idea::rofl:
Så nu har vi sått popcorn "på riktigt" i egna krukor också.
 
Vi hade jätteproblem med läckage ett tag, det som funkade för oss var att gå upp en storlek och sedan sätta på underbyxor ovanpå blöjan som höll den uppe, så att den inte kunde börja hänga ner när den blev full
Ja det har jag läst om! Han är dock bara 6 månader så jag vet inte om det finns underbyxor i så små storlekar. Sen så läcker det oftast uppåt på sidan. I natt var det dock torrt, jag gjorde allt jag kunde för att blöjan skulle sitta riktigt bra innan vi la oss - lättare sagt än gjort med en som bara ålar omkring på skötbordet och vill ligga på mage hängandes ut över kanten :nailbiting: :meh:
 
Ja det har jag läst om! Han är dock bara 6 månader så jag vet inte om det finns underbyxor i så små storlekar. Sen så läcker det oftast uppåt på sidan. I natt var det dock torrt, jag gjorde allt jag kunde för att blöjan skulle sitta riktigt bra innan vi la oss - lättare sagt än gjort med en som bara ålar omkring på skötbordet och vill ligga på mage hängandes ut över kanten :nailbiting: :meh:
Vi gjorde det när lillan var mellan 4 och 7 månader. HM hade, men dom var också om enda.

Men om det är uppåt det läcker, kan det ha med om penis pekar upp eller ner i blöjan att göra?
 
Vi gjorde det när lillan var mellan 4 och 7 månader. HM hade, men dom var också om enda.

Men om det är uppåt det läcker, kan det ha med om penis pekar upp eller ner i blöjan att göra?
Jag är supernoga med att peta ner snoppen vid varje blöjbyte :up: Men jag tänker att det kanske bara är så att pojkbebisar fyller blöjan framtill i större utsträckning just pga anatomin?

Det ger sig säkert med tiden, dottern har haft perioder där blöjan har läckt också. Får prova lite olika saker :)
 
Vaknade strax innan 06 av knorrande bebis, försökte buffa honom till sömns igen men upptäckte att blöjan hade läckt IGEN :arghh:

Nu har han ammat sig till sömns igen, jag ligger och scrollar så lär väl inte sova så mycket till :p Ligger och funderar på vad vi kan prova härnäst, gå upp en storlek funkade inte och pampers baby dry verkar inte heller funka… suck.

Vi som kör tygblöjor tipsar om att köpa ett ”skal” man har till tygblöjor dvs yttersta lagret. Och sen ha det utanpå engångsblöjan. Så länge det inte kommer bajs på är det bara att skölja av eller hänga på vädring vid behov inför nästa användning :)

Exempelvis ett sånt här:

https://ecomini.se/en/collections/os-pul-skal/products/one-size-diaper-cover-thyme

Finns såna som har stängning med kardborre också
 
Barn är så logiska ibland! Min femåring hittade leksaker hos grannen, eller strax utanför grannens tomt. Han tyckte han kunde ta dom, för det var ju ingen som lekte med dom, och blev ledsen/arg när han fick gå och lägga tillbaka leksakerna 🙈
Haha ja helt rimligt. 🙈😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp