Bukefalos 28 år!

Vad göra i Dublin mellan jul och nyår?

Tiffany

Trådstartare
Vi kommer att befinna oss i Dublin i mellandagarna och över nyår. Vi är två vuxna utan barn som vill komma bort några dar. Vi gillar musik, går gärna på museer och trevliga pubar och åker gärna på utflykter. Vi är intresserade av natur, samhällsfrågor, kultur, historia ja det mesta. Mannen är sportintresserad.
Tar gärna emot tips på bra boende och restauranger. Buke brukar alltid kunna leverera — så någon härinne kanske kan Dublin?
 
Irland är helt nedstängt på julafton och juldagen, så det händer precis ingenting de två dagarna, vilket ni behöver vara förberedda på om ni är där då.

Har man inte varit i Dublin tidigare så tycker jag absolut att man ska ta sig ett besök till Guinness-bryggeriet. När man ändå är i den delen av stan så är det kul att gå på vikinga-museet också.

Sen tar man en runda i Temple Bar på kvällen, för i det området finns massor med roliga traditionella pubar och det är fullt med roligt folk.

Ska man se någonting som turist tycker jag att man ska se Dublin Castle som byggdes på 1200-talet. Det är värt ett besök.

Det finns ju massor att se och göra i Dublin, men bäst är att bara vandra omkring och känna på atmosfären. Har man tid kan man ju åka till någon annan storstad på Irland över dagen. Belfast tar väl bara 2-3 timmar med tåget från Dublin, samma med Galway.
 
Nu var vi bara i Dublin en väldigt kort stund men jag håller med om att promenera. Galway var vi lite längre i, åt god mat (minns inte just nu vad stället heter, det ligger lite ”gömt”) och testade den lokala ambulansvården som var utmärkt (sambon fick ont i bröstet, blev orolig, vi såg en ambulans, frågade om de hade tid för en konsultation och gav sedan förstklassig service).
 

Liknande trådar

Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 401
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp