Vad göra med häststackarn..!?

S

Sudd

Spöregn...Spöregn...dagar i ända..Har ingen lust att rida, men pollen blir ju lite lätt rastlös..Hagarna börjar bli leriga och dom vill komma in rätt tidigt, ingen höjdare att stå ute hela dan i spöregn, det kan man ju förstå..
 
Har du stallplan ,eller någon lite plats där du kan markarbeta.
På med regnställ.
Longering
Hitta på en massa trix.
Själv har jag ryggskott och longerar min häst.
 
Klä på dig kläder och rid!!
Har man häst så har man,man kan inte strunta i att rida bara för att det är dåligt väder..
 
Håller med dig... Hästen dör inte av regn, den är väl inte gjord av socker??? ;)
Fast man kan ju ta ett lite lättare longeringspass eller en galopp på ett lite fastare fält. Trimma kan man göra när det är lite bättre väder... ½ h motion bör ju räcka.
 
Har nyss kommit in efter att ha varit ute och tömkört i regnet och blåsten.Kul! Ville inte rida idag eftersom det blåste så mycket.
 
Klä på dig och ut och jobba med hästen, fast det tar emot.
Hästen tål vatten, jag vet! :D

Har just kommit hem efter 1,5 tim ridpass i ösregn. :cool:
 
Hööks långa regnrockar är mycket bra! Hästen måste ju ridas!
 
hehe...är jag den enda som itne tvingar ut vare sig hästen eller mig själv på en ridtur när det ösregnar och blåser? :D Solskensryttarklubben...vart har dent agit vägen? är jag den enda medlemmen? Nej, allvarligt talat. varför ge sig ut och rida i spöregn när man känner att man tine vill. hästen dör inte av att vila någon dag...

min häst avskyr regn dessutom så ridpassen i regn brukar itne vara någon höjdare...
 
Jag anmäler mig som medlem! Förstår inte heller det lustiga i att vincha ut hästen ur stallet, och sedan nästan bli brutal för att få den att gå när den helst vill kura ihop sig med baken mot regnet. Ridning med kvalitet blir det inte för mig i alla fall. Men om både häst och ryttare är oberörda av regnet är det väl bara att köra på.
 
hästen min hatar å stå... så han rider jag (vare sej ja vill eller inte, men det finns ju alltid undantag) ösregn eller sol spelar ingen roll(sen finns det ju ridhus 250 meter bort :angel: :smirk:
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
 
ja jag som ska ta in min häst på söndag från betet har ju inte riktigt detta problem än :)
Men det kommer jag brukar bli lätt förslöad när det bara regnar och regnar man vill inte ut bläää... MEN jag klär på mig regnkläder och på hunden med och så går vi ut till stallet och rider iaf.Har jag skaffat häst så har jag även skaffat häst när det regnar tänker jag och rider och donar som vanligt=) Är såå stolt över mig själv då.Även när jag stod i stall med rishus så red jag ut i regnet och höll mig inte bara till ridhuset.Max 3 dagar i veckan i ridhuset hade jag satt=)
 
oh jag är inte ensam! vill du bli medlem i min solskensförening? :D

Hellre kvalitet än kvnatitet...*tycka* hästen mår itne dåligt av att vila någon dag...
 
rida inte sitter jag och rider värdens dressyrpass när det ösregnar utan bara skrittar det är faktiskt rätt så mysigt om man bara är rätt klädd både häst och ryttare så klart=)
 
Vad är det för väder på Island? Jo mycke regn. Så det är väl det närmaste som att komma hem för min pålle. Han bryr sig noll om det regnar, snarare jag som är lite fånig. Men som flera sagt ingen är gjord av socker.
 
Vill man verkligen inet rida en dag så tror jag inte att det gagnar varken hästen eller mig själv att jag ska stressa iväg, kanske grinig och omotiverad på ett träningspass som i värsta fall resulterar i att både hästen och jag är griniga.
För handen på hjärtat; Inte avlider vare sig du eller hästen av en extra vilodag.
Men jag vill ändå poängtera att jag inte förespråkar oplanerade "vilodagar" bara för att jag som ryttare inte orkar eller att det regnar lite eller är lite kallt.
 
En extra vilodag kan jag också ta men det lät som om hon lät hästen stå i flera dgr då det hade regnat... De e skillnad. Inte ens jag slänger ut hästen när det är full storm och spöregn... men nog kan jag klara ett litet fall utan att tappa sugen... Allt hänger ju på motivationen och min häst har aldrig gått så bra som nu... Då blir ju livet betydligt enklare!!! :love:
 
Jag ansluter mig.
Personligen verkligen avskyr jag regn och rida när jag är irriterad och på dåligt humör undviker jag i största möjliga grad.
 

Liknande trådar

Hästhantering Vad gör ni med era ettåringar? Vi har en mycket lugn ettåring, som snabbt finner sig i nya saker och har ett väldigt bra psyke. Än så...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Habina
·
Träning Tänkte lägga in en dag i veckan med bommar som styrketräning. Skritt och avsuttet till att börja med, varierad höjd men gärna lite högre...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Habina
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 190
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp