Vad gör er klubb för de licensierade tävlingsryttarna?

Sv: Vad gör er klubb för de licensierade tävlingsryttarna?

Tja, jag tävlar inte själv men funktionerar på flera tävlingar per år.

Min klubb är totalt död att tävla för, det finns ingen som är intresserad av ryttarna som tävlar för dem. Men jag hoppas att det kommer bli bättre nu i vår då min mamma och några fler ponny föräldrar har börjat engagera sig i oss ryttare, så jag bestämde mig för att försöka i ett år till.:)

Jo du det ska jag berätta!!!
På min förra klubb så hjälpte jag alltid till när det var tävlingar trots att jag arbetade.
Jag jobbade i ett kostall så jag jobbade varannan helg, var det tävling så jobbade jag 7-12, åkte till klubben, krattade banan och lyfte hinder eftersom dom två andra stått där sen morgonen utan avlösning. När klasserna var slut så flyttade vi in alla hinderna, hade vi tur var vi väl 5-6 st. Sen var det tillbaka till korna igen.
Erbjöd mig att hjälpa till med det administrativa, spec anmälningar över internet eftersom det inte fungerade med fick kalla handen för då fick dom ju arbeta där ute istället. Hemska tanke!:eek:
Så här var det tävling efter tävling och när jag flyttade så fanns det ingen klubb i närheten som jag kände att jag ville vara med i så jag valde en klubb nära min födelseort som jag bara tävlar för och dom har sällan egna tävlingar och har folk så det räcker. Jag har frågat!

Jobbar din klubb aktivt för att "värva" nya tävlingsryttare? Om ni gör det, hur gör ni?
Nja, vi är bara allmänt trevlig

Har ni möten inför varje tävlingsår grenvis? Vad diskuteras på det första mötet?
Japp, en stor kickoff i början av året där det är föreläsningar, peppning, prisutdelningar, lunch mm.
I år va vi på K1 och fick bl.a. rundguidning i deras nyarenoverade stallar :)

Får de licensierade ryttarna något av klubben (träningsbidrag, utrustning, licensen betald etc)?
Förra året fick vi juniorer ett billigare pris vid vissa träningshelger + så fick vi ett klubbtävlingsschabrak om vi tävlade i lag.
Sen betalar klubben alla lagavgifter.
Iår vet jag inte hur det blir med träningarna dock

Ni behöver inte nämna klubbens namn, men berätta gärna lite om klubbstorlek och sådant.

Klubben är rätt aktiv med många duktiga juniorer som tävlar högt inom spec. fälttävlan men även hoppning.
Det är väll runt 180 - 200 medemmar

Vad gör jag för klubben?
Om man ska tävla lag har vi så att vi måste hjälpa till på minst en utav tävlingarna klubben annordnar. Så jag brukar vara funktionär på sommartävlingen.

Njae, egentligen inte vad jag vet. Men har man varit funktionär 2ggr det året får man tävla en gratis klubbtävling, och på större tävlingar får hemmaryttarna vara med gratis, har jag för mig.

Sen har man alltid alla klubbens hemmaryttare som hejar, filmar, frågar hur det gick, säger grattis, uppmuntrar, hjälper till på träningen och säger vad man ska tänka på till helgens tävling, håller täcken på framhoppningen, hjälper till med hästen. :love:

Man får ingenting betalt, licensen eller så, men jag tror man får ett tävlingsschabrak med ens namn och klubbens namn. Har jag för mig, eller så betelar man en summa för det... Kan inte det där riktigt :p

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Jag är lite halvt bitter på inackorderingsstall över lag. Eller ja specielt på det som jag idag har min häst i. Själv har jag haft...
Svar
18
· Visningar
3 881
Senast: metspo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka