Sv: Vad gör ni med era hundar?
Nu har jag ju inte hunden här, men hemma ser det väl ut ungefär såhär (labrador, två år gammal imorgon

)
Hur aktiverar ni era hundar och hur mycket?
Tränar en del lydnad några gånger i veckan, inte för tävling, bara för att det är kul.
Viltspår så ofta vi har tid och vädret tillåter, brukar bli varannan vecka i genomsnitt kanske, han tycker det är jättekul!
Trick som leta godis, hitta husse/matte etc. brukar vi göra nästan varje dag.
"Gammelhusse" (min pappa

) brukar även cykla med honom, blir väl någon gång i veckan/varannan vecka.
Har ni något speciellt schema som ni går efter?
Nej, tar det som det kommer, satsar ju inte på tävling eller så.
Ungefär hur många promenader går ni per dag? Hur länge är ni ute per gång och i vilken terrräng?
Olika, men oftast 3-4. En på morgonen, ca 30 minuter, sedan beror det på om hundvakten (läs: mamma) är ledig (då blir det långpromenad på 2-3 timmar) eller jobbar (då åker pojkvännen eller pappa hem på lunchen och går kanske 40 minuter).
Sedan en på kvällen, allt mellan 40 min till 2 timmar, beror på vad vovve gjort under dagen. Han är oftast med ute på gården när pojkvännen har hämtat honom efter jobbet också.
Bor på landet, så de flesta promenaderna blir i skogen, är han hos mina föräldrar blir det blandat skog/asfalt/grusvägar. Hemma går han ofta lös på promenaderna men hos föräldrarna måste man över en del stora vägar, så där blir det koppel på tills man kommer in i skogen.
Ungefär hur mycket tid lägger ni på för aktivering förutom promenader?
Det var svårt, har heller aldrig räknat