Vad göra med 2-åring?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare gillaj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 094

gillaj

Trådstartare
Har precis köpt en haflingervalack som blir två år i juni. Hämtade honom på valborgsmässoafton och hittills har han fått gå i en egen hage med en tinker och en korsningsponny bredvid. Igår försvann ponnyn till Trapalanda och lilleman och tinkern går tillsammans.
Tinkern föser och domderar med den lille och det är bra för han har bara gått med åringar förut och behöver lära sig lite hut. ;)

Han är tömkörd och löslongerad i rundcorall men jag har ingen tillgång till sådant utan är hänvisad till hagen.

Jag undrar mest hur jag ska bära mig åt för att få honom att förstå att jag bestämmer. Har aldrig haft unghäst förut och är rädd att jag ska gå för hårt fram. Har mest bara lett honom till och från hagen, borstat honom både på stallgången och i hagen och flyttat lite på honom (backat honom) när han kommer för nära mig. Han vill gärna stå så nära som möjligt och jag vill ju ha min frizon...

MYCKET tacksam för tips och råd!

Sv: Vad göra med 2-åring?

jag gör inte så mycket med min tvååring, borstar i hagen, sitter ute och bara umgås, går korta promenader eller tömkör nån gång. Jag väntar på att han ska växa i selen (ska prova den i veckan nu igen... hoppas hoppas) och sen är det dags för inkörning.

Annars skruttar han mest runt ute i hagen och leker med sin favorithink :P

Ja det är väl ungefär vad jag har tänkt mig, umgås, gosa, borsta, lära känna... det räcker kanske för en sån liten, tills han blivit hemtam.

Går du in på 07:ornas tråd så kan du se vad dom flesta pysslar med:)

Oki, tack! Jag är dålig på att leta reda på trådar... :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka