Vad har dom för färger?

• Däggdjur
  • Trådstartare Trådstartare Speedii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 055
S

Speedii

Behöver hjälp med vad dom har för färger!
Finns det några färg experter här?
:)

Baby_boom_Har_kommer_lite_fler_bilder_pa_alsklingarna_Pa_dessa_kort_ar_dom_ungefar_en_vecka_gamla.jpg

1:
SPEEDII_s_FUSCHIA_Viltbla_men_kan_ev_vara_Otterbla_Det_kommer_bli_spannande_och_se_vad_hon.jpg

2:
fs_492835829_83532_1310173826.jpg

Baby_boom_Har_kommer_lite_fler_bilder_pa_alsklingarna_Pa_dessa_kort_ar_dom_ungefar_en_vecka_gamla.jpg

3:
SPEEDII_s_SHII_TAKE_Viltbla_men_kan_ev_vara_Otterbla_Det_kommer_bli_spannande_och_se_vad_hon.jpg

4:
fs_492835832_27424_1310173832.jpg

Tusen tack på förhand :bow:

Sv: Vad har dom för färger?

Det är en solklar gul/svart japantecknad.
Den andra ser på första bilden som en blek svart, men på de andra bilderna ser den solklar gul/blå ut, så det lär den ju vara då.
De andra är blå och ena ser viltblå ut och troligen den andra med.
Båda är vita i öronen, så dessa är inte enfärgade blå.
Alternativet är otter blå, men det lär märkas när de blir äldre om det är viltblå eller otter blå.

Alltså:
1. Viltblå eller otter blå.
2. Gul/blå japantecknad
3. Mest troligt viltblå, annars otter blå.
4. Gul/svart japantecknad.

Sv: Vad har dom för färger?

Tusen tack för hjälpen. :)
Känner mig usel när det kommer till färgbestämmelser.
Men blev endå glad över att min gissning i huvudet var lik din.
På något sätt kommer man väl lära sig detta tillslut :P

Dom är ju nästan 3 veckor nu så lägger upp bilder på de som du var lite osäker på. Men jag tror själv att dom är viltblå.

1:
SPEEDII_s_Fuschia.jpg

fs_493046553_98892_1310504153.jpg

3:
fs_493046562_11839_1310504157.jpg

fs_493046566_40014_1310504160.jpg

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
613
Senast: Filippa
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka