vad har ni för ridtäcken såhär i vintertid?

Zaida

Trådstartare
hejsan!
jag är på jakt efter ett ridtäcke som jag kan ha när jag värmer upp innan träningen.

jag har tittat en del på mias "skritt täcke" min förra foderhäst hade ett sådant....

lägg gärna in bilder på era ridtäcken!

vad tycker ni om att rida fram i ett "skritt täcke"?

Sv: vad har ni för ridtäcken såhär i vintertid?

kul med mias att man kan lägga in brodyr, men finns väl säkert andra ridtäcken som det oxå går att fixa....

jag har tre mias, två i ylle och ett bävernylon. är jättenöjd med dom, passformen är super, dom är snygga och dom håller länge!

här är en bild på det ena, brunt yllle med guld pp:
desember07137_edited.jpg

Jag har ganska många men 4 st som jag vill använda.

Jag har ett ländtäcke som är fodrat som jag använder när jag rider ut. Sedan har jag ett beige färgat skrittäcke m brun flätad pp som jag använder när det är lite mildare.

Samma skrittäcke fast blått m röd pp som är i ull, har inte användts i år. Sedan har jag ett tjockt blått ulltäcke m stor silver fläta bak i svansen som jag använder vid -3 och neråt.

Så använda skrittäcke när du rider fram gå bra.

åååh vad ni är fina!!! I BRUNT :mad:

jo jag får satsa på ett i ull....var inne på lill hästen i stav å tittade det var juh helt klart det billigaste alt. men jag tycker att det var lite luddigt om det var ett ländtäcke el ridtäcke de sålde då det stod ridtäcke och inte fanns ngn bild.....

lite trist att beställa hem å så kommer det ett ländtäcke som surprise....

har tips på ngn annan sida? där man oxå kan lägga in brodyr...

tack! den här dagen var vi inte beredda på att fotas heller, mamma kom förbi med kameran när jag värmde upp. :p

lillhästen är mkt billigare än alla andra! dom har inte ländtäcken i lager, fick specialbeställa mitt. så säger du inget så får du ett ridtäcke (sånt som knäpps runt sadeln. jag tycker ylle är bäst, funkar även om det regnar måttligt, blir inte vått igenom. det i bävernylon är väldigt tjockt så det har jag mest om det är väldigt kallt eller jag bara ska skritta ut. :)

tack!
då blir det till att beställa till min prinsessa =)

inga konstigheter med storlekarna stora eller små?

Har tyvärr ingen bild här, men jag har iaf ett supersnyggt ridtäcke i ull från exklusiv. Marinblått med blå kant och gul passpoal och en del sponsorsbrodyr i gult/blått. Är lite stort i storleken men får man täcket gratis får man väl inte klaga :angel:

Jag brukar ha det både när jag bara ska rida ut och vid uppvärmning.

jag har tänkt att lägga in brodyr på täcket frågan är om det är snyggare med gult än med guld......hade tänkt marinblått med guldpasspoal och guld brodyr men gult hade juh funkat det med....

Jag har inget ridtäcke, men ett vanligt ylletäcke från exklusiv.
Marinblått med guld passpoal och guld brodyr. jag valde guld för att det är guld i deras logga på täcket.
visar bild så får du se hur det ser ut.

ullared006.jpg

ullared002.jpg

HPIM2188.jpg

Jag brukar använda golden stripe filt när jag rider, annars Bucas ridtäcken eller Hw:s.

Jag använder HW Rambos ridtäcken, ett tjoockt fleece som är goldenstripe-färgat, och ett Regn/fleece (samma härliga fleece i ) som är marinblått. heter competition fleece och competition sheet.
Finns att titta på på hastshopen.se, jag är jättenöjd med dem :)
Gillar att de är lite skurna så att det blir smidigare vid skänkeln.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 402
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår