Vad har ni i musfällan?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 4 158

tott

Trådstartare
Det är race på mellantaket. Dags att gillra fällorna...men med vad?
Era bästa tips, tack!

Jag köpte färdiga plastfällor som har nåt konstgjort bete som hållit i en månad nu. Tagit typ 15 möss med samma bete nu. Så jäkla smidiga och billiga.
Screenshot_20181024-195857_Chrome.webp

:D ursäkta skrattet... Men det billigaste och drygaste jag använder är jordnötssmör. Slagfällorna har ju ofta en liten kopp på utlösningstungan. Den kan man pressa ner Jsmör i. rikligt. + ett litet tips, har du råttor som kunder , så spika in nubb i träbasen på fällan med 5 mm mellanrum direkt utanför där "slagbommen " slår den. Då sitter även de stora fast Ps.bind fast fällan med en kort fisklina så rymmer inte ekipaget.

Liknande trådar

Fritid Nu vill jag ha era bästa tips på festlekar. Det ska helst vara ämnade att utföras inomhus, men självklart är ju tips på utomhuslekar...
Svar
10
· Visningar
441
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Jag ska tävla hund på Gotland i maj men kommer ha några dagar över för att turista på. Har med en treåring men tänker oss vandring...
Svar
12
· Visningar
501
Senast: lingonben
·
Fritid Vi ska fira min pappa som fyller år i juli och tänkte att den utspridda familjen skulle samlas i Stockholm-isch för ett dygn på ett...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: sjoberga
·
Fritid Föräldrarna fyller jämnt och vill åka på solsemester. Jag som inte står ut mer än 1 eller max 2 dagar på stranden undrar om någon har...
Svar
5
· Visningar
536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka