Vad har ni i musfällan?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 4 158
Jag köpte färdiga plastfällor som har nåt konstgjort bete som hållit i en månad nu. Tagit typ 15 möss med samma bete nu. Så jäkla smidiga och billiga.

Vi har samma fällor, hur bra som helst! Tar fler möss än dom med vanligt bete som vi testat flera olika sorter på.

I vintras fångade mannen flest med hjälp av fågelfrö :D

Jag har också musskrämma på nedervåningen. Funkar klockrent och kostade 70kr. Har inget på övervåningen, fär finns möss men bara på kallvinden.

Fällan köpte jag på en lokal affär motsvarande typ lantmännen.

Har dar jordnotssmor ar en dagligvara i de flesta hushall recommenderas det fran officiella kallor och det var vad jag anvande innan min gamla rottis kom pa hur kul det var att fanga moss. Hon rensade stallet pa nagon vecka, tog musen i munnen och tryckte till och sedan spottade hon ut den och gick vidare till nasta och hon var overtydlig om det fanns nagon mus i stallet att hon INTE tankte ge upp innan hon hade fangat den:D. Mycket effektivt och musfritt i stallet.

Rätt placerad vid mushålet så behövs inget bete...
Stor risk att fällan smäller till över svansen e.dyl. om man inte har mat som gör att de placerar huvudet på rätt ställe. Efter att ha haft ett rejält missöde med en mus som kravlade runt hela natten med ett fastklämt bakben så placerar jag dem aldrig så att de ska "bara råka" gå där, utan bara om de söker sig med nosen först mot maten.

Stor risk att fällan smäller till över svansen e.dyl. om man inte har mat som gör att de placerar huvudet på rätt ställe. Efter att ha haft ett rejält missöde med en mus som kravlade runt hela natten med ett fastklämt bakben så placerar jag dem aldrig så att de ska "bara råka" gå där, utan bara om de söker sig med nosen först mot maten.
Jag hittade en gång endast ett ben i en fälla. Musen hade tydligen gnagt av sig det och fortsatt sin färd. Därefter började jag använda gift istället, men nu när jag har (inne)katt så vill jag inte riskera att den får i sig gift. Därför är det fällor som gäller igen.

Liknande trådar

Fritid Nu vill jag ha era bästa tips på festlekar. Det ska helst vara ämnade att utföras inomhus, men självklart är ju tips på utomhuslekar...
Svar
10
· Visningar
436
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Jag ska tävla hund på Gotland i maj men kommer ha några dagar över för att turista på. Har med en treåring men tänker oss vandring...
Svar
12
· Visningar
496
Senast: lingonben
·
Fritid Vi ska fira min pappa som fyller år i juli och tänkte att den utspridda familjen skulle samlas i Stockholm-isch för ett dygn på ett...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: sjoberga
·
Fritid Föräldrarna fyller jämnt och vill åka på solsemester. Jag som inte står ut mer än 1 eller max 2 dagar på stranden undrar om någon har...
Svar
5
· Visningar
534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka