Rätt placerad vid mushålet så behövs inget bete...
Annars har jag hört att möss gillar nougat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast då måste man ju veta var mössen bor. Inte alltid man vet var dem håller hus utan man ser/hör/känner till deras stråk bara.Rätt placerad vid mushålet så behövs inget bete...
Jag köpte färdiga plastfällor som har nåt konstgjort bete som hållit i en månad nu. Tagit typ 15 möss med samma bete nu. Så jäkla smidiga och billiga.
Mössor?Vad gör man med mössen?
Det är race på mellantaket. Dags att gillra fällorna...men med vad?
Era bästa tips, tack!
Jag fattar ju att man dödar dem, men hur?Mössor?![]()
Stor risk att fällan smäller till över svansen e.dyl. om man inte har mat som gör att de placerar huvudet på rätt ställe. Efter att ha haft ett rejält missöde med en mus som kravlade runt hela natten med ett fastklämt bakben så placerar jag dem aldrig så att de ska "bara råka" gå där, utan bara om de söker sig med nosen först mot maten.Rätt placerad vid mushålet så behövs inget bete...
Vadå hur? Fällan har ju ihjäl dom ,om inte får man ta fram hammaren eller i mitt o @hastflicka s fall så sköter hunden avlivningen om fällan misslyckas.Jag fattar ju att man dödar dem, men hur?
Vadå hur? Fällan har ju ihjäl dom ,om inte får man ta fram hammaren eller i mitt o @hastflicka s fall så sköter hunden avlivningen om fällan misslyckas.
Jag hittade en gång endast ett ben i en fälla. Musen hade tydligen gnagt av sig det och fortsatt sin färd. Därefter började jag använda gift istället, men nu när jag har (inne)katt så vill jag inte riskera att den får i sig gift. Därför är det fällor som gäller igen.Stor risk att fällan smäller till över svansen e.dyl. om man inte har mat som gör att de placerar huvudet på rätt ställe. Efter att ha haft ett rejält missöde med en mus som kravlade runt hela natten med ett fastklämt bakben så placerar jag dem aldrig så att de ska "bara råka" gå där, utan bara om de söker sig med nosen först mot maten.