Vad har ni på era 1-åringar o uppåt i bärselen på vintern?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 019

ako

Trådstartare
Förra vintern var ju Ludde liten o det var inga bekymmer att få ner honom o vinteroverallen i manducan. Nu är han - så klart- större (fyller ett i oktober), och jag tror att jag kommer att bära honom mycket även i vinter, bara han fortsätter gilla det -det är sååå praktiskt att ha honom på ryggen o promenera med hundarna. Nu när det varit lite höstigt några dagar har han haft vindjacka o överdragsbrallor, vilket ju funkar helt utmärkt, men den nyinköpte vinteroverallen ser väääldigt stor ut där den hänger på sin galge - kommer han verkligen få plats i den i vår Beco Butterfly II i vinter...?

Hur gör ni andra som bär lite större barn i manduca, beco o liknande ergonomiska selar? HAr ni overall på eller använder ni bärskydd eller bärjacka? Är det krångligt att få på bärskydd om man bär på ryggen? Ett bärskydd skulle jag kunna tänka mig att köpa, bärjacka är jag ärligt talat inte så himla sugen på - för dyrt och används "bara" när man bär.

Tackar på förhand :)!

Sv: Vad har ni på era 1-åringar o uppåt i bärselen på vintern?

Mina två får ha vanliga byxor, strumpor och tröja på sig, är det snorkallt blir det tjocktröja med. Sedan har de babylegs på sig, och tossor på fötterna, för att hålla skankerna varma. Ovanpå det blir det mössa och eventuellt vantar, och till sist bärjackan.

Jag tycker inte det är så stora bekymmer att ta på den när jag bär, jag bär nästan enbart på ryggen nu. Lite krångel att få tätt kring lilla L:s hals bara, men det brukar alltid finnas nån som kan dra i nån tåt så det blir bra i närheten. Min jacka används även utan bärpanel, så den kan jag ha utan bärbarn på ryggen = väldigt värd sina pengar :laugh:

Vår grabb var ju 1½ förra vintern och han bar mycket!
Jätte praktiskt och han älskar fortfarande sin bärsele :o

Det var på med vinteroverall och allt därtill.
Men givetvis anpassat till vädet vind och grader.
Hände en del förra vintern när det var kallare än -25 där det faktiskt blöev för kallt för honom.
Både hela han, men främst fötter, händer och ansikte.
Det vi upplevde som problem på senvintern var väl att huvan inte räkte till när han somnade.

Tack båda för svar :)! Skogstomten, vad har du för sele? Verkar ju praktiskt att kunna ha vanlig overall om de vill gå själva oxå o här blir det oftast inte mer än tio minus.

Tack båda för svar :)! Skogstomten, vad har du för sele? Verkar ju praktiskt att kunna ha vanlig overall om de vill gå själva oxå o här blir det oftast inte mer än tio minus.

Det är en Beco bwd som använts till honom.
Börjar dock bli lite liten nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka