vad heter detta?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare gucci_parma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 923
G

gucci_parma

jag kan ingetom westernridning, men jag undrar om någon vet reglerna för denna grenen samt vad den heter?:confused:

jag har hört att det finns någon gren där man har tre(tror det) tunnor som man ska runda i ett speciellt mönster och som man gör på tid=sbabbast vinner.

tacksam för svar!

Sv: vad heter detta?

Barrel race?
Är väl främst uppvisnings gren i Sverige enligt vad jag vet, men har för mig disskusioner om en clinic har vart igång...?

Hejhej!

Jodå, det är barrelrace och ligger under kategorin "timed events".. det tävlas i det i sverige med, bla Ranch Horse Classics som tidigare låg på High Chaparall hade stora klasser i det. har för mig, men jag är inte hundra på det, att RHA skulle anordna en clinic i det? Kan vara helt fel ute...

Har för mig, men kan givetvis ha fel i det med, att det är veterinärkrav på barrelraceklasser i sverige (alltså att en veterinär skall vara närvarande) vilket gör att det blir väldigt dyrt för småklubbarna att ha det som tävlingsgren - däremot vet jag att det finns en handfull föreningar som lägger in det som "skojklass" utom tävlan...

Du blir nollad om du rider broken pattern (dvs inte rider runt tunnorna i rätt mönster) eller om du bryter tidslinjen.

http://www.youtube.com/watch?v=1ItH1OfJ0ao Sådär ser det ut :) I Nevada County i alla fall ;) Det är bara att youtuba det själv så kommer du hitta mängder med videos från barrelraceklasser och träningar.

Ett gott råd.. när/om du väljer att börja träna det hemma.. träna mönstret bara i skritt och i trav, håll galoppen till bara då och då så det inte blir bara galoppjobb runt tunnorna, det är lätt hänt att hästen blir "överracead" och kan då tända till lite väl mkt. En bra barrelracehäst Skall kunna skritta in på banan och kunna skritta mönstret utan att tända till.

Lycka till!

Senast ändrad:

Helt riktigt, det krävs veterinär för att köra alla timed events.

Ska man köra barrel race som uppvisningsgren så får ingen tid tas och inga priser delas.
Personligen tycker jag att man inte ska ha det med om det inte finns veterinär på plats, finns ju en anledning till att kravet finns och det är ju för hästens bästa....

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
877
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31