Sv: vad heter detta?
Hejhej!
Jodå, det är barrelrace och ligger under kategorin "timed events".. det tävlas i det i sverige med, bla Ranch Horse Classics som tidigare låg på High Chaparall hade stora klasser i det. har för mig, men jag är inte hundra på det, att RHA skulle anordna en clinic i det? Kan vara helt fel ute...
Har för mig, men kan givetvis ha fel i det med, att det är veterinärkrav på barrelraceklasser i sverige (alltså att en veterinär skall vara närvarande) vilket gör att det blir väldigt dyrt för småklubbarna att ha det som tävlingsgren - däremot vet jag att det finns en handfull föreningar som lägger in det som "skojklass" utom tävlan...
Du blir nollad om du rider broken pattern (dvs inte rider runt tunnorna i rätt mönster) eller om du bryter tidslinjen.
http://www.youtube.com/watch?v=1ItH1OfJ0ao Sådär ser det ut

I Nevada County i alla fall

Det är bara att youtuba det själv så kommer du hitta mängder med videos från barrelraceklasser och träningar.
Ett gott råd.. när/om du väljer att börja träna det hemma.. träna mönstret bara i skritt och i trav, håll galoppen till bara då och då så det inte blir bara galoppjobb runt tunnorna, det är lätt hänt att hästen blir "överracead" och kan då tända till lite väl mkt. En bra barrelracehäst Skall kunna skritta in på banan och kunna skritta mönstret utan att tända till.
Lycka till!