Vad heter hakarna...

bettysmatte

Trådstartare
...som så så många använder för att fästa upp stigbyglarna på sina bomlösa sadlar??? Har sett flertalet bilder på detta, men har inte själv kunnat hitta sådana eftersom jag, som sagt, inte vet namnet på dem.

Sv: Vad heter hakarna...

Nej, det tror jag inte? Karbinhakarna i järnaffären, som jag var inne i idag, såg annorlunda ut iallafall. Fast det finns kanske MÅNGA olika sorter???

Karbinhake är väl samlingsnamnet, sedan finns det olika typer av dem. Brandkårshake, BGB-hake, panikhake och pistolhake är väl de vanligaste sorterna.

Kan tänka mig att brandkårshaken passar för ändamålet, den är ju i ett stycke, sas, och får ganska stor öppning. Den lite päronformade haken utan lösa delar, du vet. ;)

Ja, dom jag har sett som har bomlöst har haft karbinhakar iaf, men det kanske är som du säger att det finns massa olika

Japp, nu har jag googlat på brandkårshake, och en sådan är det säkert jag behöver. Tack båda två!! Nu ska jag bara hitta en sådan också. Det borde ju finnas lite överallt? Fast tydligen inte i "min" järnaffär...

Ska till Eko-hallen imorgon och får försöka komma ihåg att kika efter sådana där. De har ju nästan "allt"...:)

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka