Vad heter rasen *hjärnsläpp*

Ankan

Trådstartare
Kan bara nte komma på vad rasen med virvel på ryggen heter. Har blivit intresserad av den då jag tror det skulle passa mig den dagen jag skaffar hund och tänkte kika på hemsidor och så för att lära mig mer om rasen men kan bara inte komma på vad rasen heter helt plötsligt. Ni som har en får gärna berätta om era hundar om ni vill det.
 
Jag har en RR, så här vacker är han, en riktig soffpotatis :D

Jag är jätte nöjd med rasvalet. Men man ska vara väl medveten om vad det är för hund man skaffar sig. De är extremt envisa (och starka) och behöver mkt stimulans för att inte bli uttråkade. Blir de uttråkande så har du snart ett söndertuggat hem ;)

Jag tycker inte att han är så svårdresserad. Han lär sig snabbt, men blir uttråkad väldigt fort. Så det gäller att motivera, motiver och återigen motivera. De är mkt intelligenta och måste veta varför de ska göra som du säger.

Nu har Nixon hunnit bli 15 månader och är inne i en trotsperiod. Jag kan inte ha honom lös i stallet eftersom han bara springer efter tikarna hela tiden och gör matte vansinnig :devil:

Men det är som sagt helt underbara hundar! Jätte snälla och lugna inomhus.
Vill du veta mer så prata med Soya här på Buke. Hon har uppfödning av RR i liten skala och är jätte duktig!
 
Jag har läst lite på olika hemsidor och tror nog det skulle kunna vara en hundras för mig. Men jag ska förstås läsa vidare och kanske hälsa på hos en kennel och kika på dom. Vi ska inte ha hund riktigt nu men vi pratar ofta om vad vi vill ha för typ av hund och har väl itne riktigt hittat "rätt"...men dom här känns bra än så länge iallafall.

/Ankan
 
Tack för komplimangerna :) I'm doing my best :banana: :D

Till Ankan:
Skulle jag börja berätta om mina underbara hundar så skulle jag få sitta och knacka i en evighet så vill du veta mer om dem får du gärna PM:a mig så kan du få min hemsidesadress :)
 
Min killes Ridgeback e det coolaste och goaste som finns!! :love:

Inte som min virriga blandis!! :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 496
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Det lutar mer och mer åt att skaffa hund, och är därför ute efter bra litteratur! Vad för titlar har fått en "aha"-reaktion från er? Vad...
Svar
3
· Visningar
357
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 868
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp