Bukefalos 28 år!

Vad ingår i din stallhyra?

Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 2000:-

Vad ingår?
Allt - in/utsläpp, så mycket hö/hösilage, havre o betfor man behöver. Täckesbyten, mockning, 4 fodringar/dag.

Vad behöver du göra själv? Rida och sköta hästen, noggrannare visitering - är hästen uppenbart skadad så märker han ju det, men han går ju inte igenom hästen noggrannare.
Köper oxå mineraler och andra fodertillskott själv.

Finns det paddock/ridhus? Nej, inte i dagsläget, men ridbana kommer göras vid midsommar, och granngården bygger ridhus 5 skrittminuter bort.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Jag hade inte kunnat hitta ett bättre ställe, lyxigare visst, men inte för det priset. Dessutom ligger det bara 5 min med bil hemifrån, ett stort plus.
Är helt klart underpris, men jag klagar inte!

(stallet ligger i sthlmstrakten, där det i princip inte går att hitta en stallplats för under 2500:-, och då med mycket mindre service)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
2600

Vad ingår?
8kg hö, spån, morgon, lunch och em.

Vad behöver du göra själv?
Mocka, rida och blanda maten

Finns det paddock/ridhus?
jepp båda och terrängbana, badplats för hästar, fina rid/körvägar

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
jo det tycker jag, dock är hagarna lite små och dom går en och en men det gör inte så mkt. jag trivs och hästen mår mkt bättre nu än vad han gjort i tidigare stall.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Har precis bytt stall så jag är inte sådär insatt vad som ingår..Står i samma stall som Pinky :)

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? Vet inte, mamma betalar den

Vad ingår? Vad jag tror ingår :D hö, betfor, havre, mineralfoder,spån,saltsten, morgon- och kvällsfodring, utsläpp med täckespåläggning och ridbana med hinder en bit från stallet.

Vad behöver du göra själv? Mocka (fast det gör oftast mamma) ordna kraftfoder till min häst, rida, Lunchfodra och intag med täckesavtagning efter rullande schema, fodrar också efter rullande schema.

Finns det paddock/ridhus? Grannstall ägaren har en bana lite längre upp i byn som vi får använda gratis, finns även lite hinder där.
Annars finns det ett ridhus i byn 1500kr /halvår och 400kr/månad.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Eftersom det är mamma som fixar betalningen så vet jag inte riktigt men jag trivs jättebra ( har stått där i hela fyra dagar :D)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

KL

Nu har ju jag eget stall, men innan stod jag i ett kollektivstall.

Hur mycket betalade du i stallhyra varje månad? 1000 :-

Vad ingickB] Box, många stora fina hagar, hösilage, bete, fina ridvägar.
Stallägaren bytte täcken och släppte ut varje morgon på vardagarna.

Vad behövde du göra själv? Mocka, rida, rykta och hjälpa till med hagar osv cirka 2 ggr/år. På kvällarna på vardagarna släppte vi in när vi kunde. Har man en häst - släppa in en kväll, två hästar - två kvällar osv. Men alla hjälptes åt och kunde man inte någon gång blev ingen sur. Helger på rullande schema.

Fanns det paddock/ridhus? Paddock fanns, men den var väldigt dålig. Djupt underlag och gick inte rida alls där på vintern. Mycket hindermaterial! Inget ridhus i närheten, men det gick bra att träna ändå.

Tyckte du det priset är lagom om man jämför med vad som ingick? Jag tycker att det var väldigt dyrt, faktiskt. Det var ett litet stall så man fick många arbetsdagar och pass. Det låg precis brevid en stor väg, och inga särskilt bra träningsmöjligheter. Ingen bra bussförbindelse heller.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
600 kr i kallhyra, 2 kr/kg hö, 60 kr per torvbal, sammanlagt landar jag ungefär på 1200 kr i månaden exkl. kraftfodret.

Vad ingår?
Morgonfodring/kvällsfodring alla dagar, vissa ut och insläpp samt täckesbyten.

Vad behöver du göra själv?
Jag mockar, gör i ordning kraft och grovfoder, har ut- eller insläpp ca 3-4 pass i veckan (tre hästar).

Finns det paddock/ridhus?
Ridbana med paddexunderlag samt gräsbana.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Absolut! Är jättenöjd! Har stooora fina kuperade gräshagar med mycket bete. Stallet är alldeles nybyggt och superfint!
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
Jag betalar 1100kr i månaden

Vad ingår?
In och Utsläpp, Allt foder + fodring 3 ggr/dag, mockning, täckes byten, avtagning av benlindor. Allt som jag kan komma på.
Självklart fina stora hagar.

Vad behöver du göra själv?
Inget mer än pyssel och ridning igentligen. men jag brukar lunch- fodra ifall jag är där och de inte kommit hem än. likaså göra rent alla 4 boxar ifall inte det är gjort (jag är enda hyresgästen och det händer inte speciellt ofta).
Ifall stallägaren åker bort någongång brukar jag ta hand om stallet. tycker att det känns bra att göra lite när jag har så pass låg hyra och trivselfaktorn är så pass hög ;).

Finns det paddock/ridhus?
Jag har hägnat in en 30*40 m stor gräsplätt, som fungerar jättebra att rida på så länge det inte töar eller regnar:crazy:. men vi har funderationer på att fylla den med sand eller nått liknande.
Åker till ridhus ca 1 gång i veckan tar ca 30 min..
Ridvägar finns överalllt när man har nära till skogen.
Nära till sjö så lite simmträning blir det också under sommaren.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Jag trivs alladelse utmärkt!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
800kr

Vad ingår?
Box, hage och halm

Vad behöver du göra själv?
Allt. In och utsläpp, alla fodringar, skaffa hösilage och kraft. mocka måla om boxar osv. Tidigare släppte vi även ut och tog in stallägarens dotters två ponnier men det gör vi inte längre.

Finns det paddock/ridhus?
Finns en sluttande paddock

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
tja det var mer rimligt på de två tidigare ställena.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 053
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 486
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 092
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp