Vad innebär det att tävla lokalt

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare SMponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 729
S

SMponny

är det så att man bara får tävla lokalt inom det län som den klubb man tillhör finns i

eller går det att åka 40 mil utanför länet för att delta i en lokal tävling?

Ex. Jag är med i en klubb och bor i Västmanland och tävlar på lokal nivå, kan jag då åka till Dalarna för att tävla där på lokal nivå?:crazy:

Vad innebär lokal, regional och nationell nivå förutom att de är högre klasser.:confused:

Konstig fråga kanske :rofl:

Sv: Vad innebär det att tävla lokalt

Ja, du kan åka t.ex 40 mil och starta en lokal. Om det heter lokal, regional eller nationell har bara med svårighetsgraden att göra, lokal är ju lättast och sedan blir det svårare och svårare banor. Så du kan alltså tävla lokalt var du vill i landet oberoende på vart du bor. Hoppas du fick svar på dina fågor :D

Vad innebär lokal, regional och nationell nivå förutom att de är högre klasser
Är inte helt säker på att det stämer men det kanske kan vara att man måste kvala för att kunna rida. Tex så måste man rida på minst 62% på en regional tävling med skolor och enkla byten för att få rida nationellt;)kanske är det så

Fran lokal till regional behover man inte kvala, men som foregaende sager fran regional till nationell maste man kvala

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 735
Senast: Cambrie
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 190
Senast: fio
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 865
Senast: Habina
·
Tävling Kanske lite korkad fråga men aja... Har inte tävlat "ute" (utanför klubb) någonsin, och lär inte debutera i år heller, i alla fall inte... 2
Svar
26
· Visningar
4 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka