Vad jag än säger slingrar han sig som en ål.

Seabaz

Trådstartare
Släpåterförsäljare!

Jag kommer inte få mitt släp förrän 3e veckan i mars om jag har TUR!
Offerten skickades till fabriken i mitten av februari och där står det "leveranstid 4-5 veckor".

Är jag så jävla maktlös nu verkligen?

Jag har frågat om jag får låna ett släp av honom sålänge?
Om han kan bjussa på vinterdäck till mig som kompensation?
Men alla mina kunden-nöjd förslag slingrar han sig ur

Det enda han har gjort är att lova hjälpa till att köra "om jag ska flytta på hästen nångång".

HALLÅ?? Jag ska åka och träna med hästen och inte f-n vill jag ha med honom då? Jag är inte hans kompis, jag är hans kund!

Och i och med att det är försäkringsbolag som betalar för släpet så kan jag inte bara slänga in handduken och säga att jag vill inte handla av honom.......

Är jag helt maktlös???
Försäkringsbolaget har ju antagligen betalat handpenning på släpet redan men jag ät inte helt säker...

Sv: Vad jag än säger slingrar han sig som en ål.

ring försäkringsbolaget och hör vad dom säger?

eller så säger du till försäljaren att nu får han minsann köra er till tränaren tre gånger per vecka :angel:

jag tycker du borde få släpet för ett billigare pris med i med att du har fått vänta så länge:angel:

Det enda han har gjort är att lova hjälpa till att köra "om jag ska flytta på hästen nångång".

HALLÅ?? Jag ska åka och träna med hästen och inte f-n vill jag ha med honom då? Jag är inte hans kompis, jag är hans kund!

Be honom köra dig ett par gånger så tröttnar han nog snart och går glatt med på dina fina kompensationsförslag. Vad gör det om han följer med på träningen. Detta är kanske din enda chans i livet att få privatchaufför, ta den!

Du ska nog se till att få det skrifligt att han ska köra dig när det behövs, annars lär han nog slingra sig ur det med.

Jag kommer inte få mitt släp förrän 3e veckan i mars om jag har TUR!
Offerten skickades till fabriken i mitten av februari och där står det "leveranstid 4-5 veckor".

Jag skrev fel här... offerten skickades till fabriken i mitten av DECEMBER!!

Jag vill inte ha med honom på träning för så fort jag tänker på honom blir jag så förbannad!

Det här är ANDRA gången! Första släpet tog 11 veckor, detta kommer ta det dubbla!

Och iochmed att vi inte betalar släpet så spelar släppriset ingen roll, han får redan det han begärt av försäkringsbolaget. + Mycket mer för han får summan som vi prutade på första släpet också dessutom!

Berätta att du känner dig illa behandlad, att du inte kan rekommendera honom som ÅF av släpen. Kontakta huvudkontoret om det finns i Sverige.

Påtala att det finns många släpsäljare och att dålig publicitet (Ridsport t ex) snabbt driver många företag i botten. Det finns ju flera märken att välja mellan, varför skulle andra ta en säljare som folk är missnöjda med?

Är du en lång och trogen kund kan jag förstå att det känns lite surt att inte få låna en transport i ett par veckor. Om släpen säljs fortare än de tillverkas är det ju säljarens marknad. Så länge tillverkaren håller sina åtaganden, eller har du blivit lovad leverans direkt? Om man inte vill vänta på leverans får man lösa det på annat sätt - byta leverantör, köpa beg, eller hyra.

Återförsäljaren är ju sällan skyldig till att man inte har något släp.

alltså det är vanligt att det är så. jag vet ingen som fått sin transport eller sina bilar i tid. så är det bara, tror knappast du kommer nån väg med att tjata...

det är ju fabriken som inte håller lev.tiden, inte så mkt en åf kan göra med det!!

Konsumentköplagen ser ju lite annorlunda på det. Man har rätt till kompensation vid försenad leverans.

Prisjustering hjälper ju inte TS, men en lånetransport tycker jag nog att de kunde bjuda på med tanke på förseningen.

Blev lite avbruten i mitt svar och nu förstår jag dig bättre! Då har du ju redan väntat längre än vad som är meningen. Skrev innan jag så att det var dec ist för feb.

alltså det är vanligt att det är så. jag vet ingen som fått sin transport eller sina bilar i tid. så är det bara, tror knappast du kommer nån väg med att tjata...

det är ju fabriken som inte håller lev.tiden, inte så mkt en åf kan göra med det!!

I det här fallet stämmer inte det där.
Släpet har stått färdigt för leverans i tyskland i flera veckor men ÅF är för snål för att ta hem det. Han väntar tills han sålt minst 3 släp till för att få billigare leverans på lastbil hit upp.

Jag har en offert på släpet där det står leveranstid 4-5 veckor. Det är allt jag har. Den fick jag i mitten av december

jaha okej. det låter ju lite skumt.

men tror tyvärr att det är svårt att göra nåt åt det... om inte du lyckas hota honom att fixa det.

du kan inte åka ner och köra hem det själv då, om det är bråttom att få det?

Nu har det snurrat på här idag...

Kollade på offerten för släpet idag och det är 15 NOVEMBER den är skriven (!!!)

Försäkringsbolaget har redan betalat ut hela beloppet till återförsäljaren, det gjorde dom i slutet av november :eek:
- Det förklarar varför ÅF inte haft bråttom att få hem släpet :mad:

I och med detta så säger FB att dom är "klara med saken" och att det är bara upp till oss att vänta på släpet...

Konsumentverket säger att jag kan häva köpet men hänvisar till konsumenternas försäkringsbyrå där jag ska prata med en jurist i så fall i och med att ett försäkringsbolag är inblandat.

Även detta att ÅF faktiskt har erbjudit oss att låna hans privata släp men jag har sagt nej (av den anledningen att jag åker inte 4 mil för att hämta och lämna hans släp när jag har släp jag får hyra billigt precis utanför dörren i stallet).
Men att han ändå har erbjudit sig och jag valt att säga nej gör det hela inte så enkelt om man tänker kompensation för väntetiden.

Så det jag har att välja på nu är antingen vänta på släpet eller häva köpet tillsammans med en jurist och i så fall lär det ta längre tid än om jag väntar på släpet....

JAG BLIR SÅ ARG!

Han har sagt 5 veckor till mig. Släpet kommer att komma i slutet av mars, ca 4 månader efter att offerten skickades!
Och jag kan inte göra någonting?

Han kommer verkligen kunna slingra sig ur en kompensation...
Jag sa till honom att jag blir tyst och nöjd om jag får dubbdäck till nya släpet...

Det var uteslutet, sa han!

Dessutom betalade vi självrisken vid krocken till återförsäljaren i förskott, 2000kr också den i november!
+ att han fått ca 6000kr mer av försäkringsbolaget än vi köpte släpet för för vi prutade!

Jag blir sååå arg, han är en j-a orm alltså!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka