vad kan det bero på?

Mirre

Trådstartare
En av ridskolans hästar svullnar i benen.
Det går ner vid ridning och han tycks inte ha ont. Men vad kan det bero på?
Såg att han var svullen i tisdags tror jag det var. Kollade efter sår men hittade inget. Han är svullen i tre ben men inte halt

Sv: vad kan det bero på?

är det en äldre häst? vissa blir ju svullna som äldre när dom får stå still för länge, o offta går ju inte ridskolehästar ute så mycket som dom borde.

Är ganska säker på att det är en är vätskeansamling av lymfvätska. Då brukar det gå ner vid arbete. Tror att det kan bero på dålig cirkulation eller en inflammation. Du får läsa på om lymfangit, som det så fint heter. : )

Tror han e typ 16 eller nåt.
Dom går ute från 9 till 3 och går ju sen tre lektioner om dan också.

Liknande trådar

Hundhälsa Har haft många valpar men aldrig någon som haltat peppar peppar. Har nu en tio veckors jaktlabbe. Hon lekte med storasyrran, båda...
Svar
18
· Visningar
1 572
Senast: DeCloe
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 105
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
161
Senast: Grazing
·
Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes... 2
Svar
39
· Visningar
4 079
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka