Vad kan det vara?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Elinsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 951
E

Elinsson

Har upptäckt att mina tre hästar fått som vita utslag i öronen. Är det någon som vet vad detta är och hur man får bort det? :confused:

Sv: Vad kan det vara?

När jag fick hem min häst från fodervärden så hade han just såna utslag, eller skorv som jag kallar det. Jag borstade rent och pillade bort med fingrarna så gick det bort. Hästens massör sa att det var just skorv och att det bara var att pilla bort. Jag vet inte varför han hade skorv, men det är nog ganska ofarligt.

//Reebok

Har upptäckt att mina tre hästar fått som vita utslag i öronen. Är det någon som vet vad detta är och hur man får bort det? :confused:

Det kan vara svamp, en häst i vårat stall har det. Har har blivit kollad och behandlad av veterinär. Det är dock ingen fara så länge det inte sprider sig ner i örat. Det smittar mellan hästarna, så tvätta händerna när du behandlat en "svamphäst"

om fläckarna är runda och platta är det troligtvis svamp. det är inte farligt för hästen och men går inte att bota.

Min ponny har ett sånt i ett av sina öron. Inga problem verkar det som. Jag har inte brytt mig så mycket om det.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: Mearas
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 131
Senast: MayGrace
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
386
Senast: slant98
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka