Vad kostade eran hund?

Mina första hundar en schäfer/terv. köpt år 1992 kostade 2000 kr, och min Mellanpinscher köpt år 1996 kostade 6000 kr
Mina nuvarande hundar:
En sheltie som jag köpte år 2000 kostade 6000 kr och min Rottweiler som jag köpte år 2003 kostade 8000 kr.
Alla hundar köpte jag som valp dvs. vid 8 veckors ålder. :love:
 
Hund nr 1.
*kostnad 7500 kr .
*ras storpudel
*ålder när ni köpte den 8 v.

*kostnad 11000 kr.
*ras Chinese Crested (Kinesisk Nakenhund)
*ålder när ni köpte den 9 v.

:love: :love: :D
 
*kostnad: Betalade 3500kr för honom.

*ras: Schäfer/Rottweiler/Boxer/R. Ridgeback:love:

*ålder när ni köpte den: Han var 5½vecka när jag köpte honom. Fick hem honom när han var 8 veckor.
 
Siberian Husky:love:, kostade 0:- vid "köp", vid 6 månaders ålder. Vi tog hand om henne då uppfödaren inte fick kullen såld. Tjuvparning.

Hon har ju kostat i "drift" istället. Golv, möbler och sånt...

Förra hunden (blandras) kostade 1700:- vid köp, vid 7 månaders ålder. Förbrukade två skinnryggsäckar, ett par allvädersstövlar samt en gratis skinnsoffa som fick ha helt för sig själv! :love: *saknar*
 
8500:-, Saluki, och hämtades vid 8 veckor... Nu är hon 10 veckor! :love:
 
Shetland Sheepdog ca 10-12 veckor kostade 6000:- år -94.
Blandras 10 månader. Betalade 500:- tror jag. -98.
På köpet fick jag hundfoderpåsen, kedjestrypet och ett rött terylenkoppel med 95 knutar på. :smirk:
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 080
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 603
Senast: gammalek
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 518
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 192
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp