Vad kostar...

Sv: Vad kostar...

Oj, det beror nog på vilken mjölkersättning du ger och givetvis på hur stor kull det är. 170 g KMR-pulver kostar runt 180 kr på Apoteket och det går säkert 3-4 burkar. Jag har aldrig nappat upp en kull så jag vet inte. Den första tiden behöver kattungarna matas varannan timme, men vid 2-3 veckors ålder räcker det med var tredje timme ungefär. Sedan får man försöka få över dem på fast föda vid 3 veckors ålder.

Själva kostnaden för mjölkersättningen är inte den stora "kostnaden"

Det är att vara uppbunden 24 timmar om dygnet i 2 veckor...

Först ska den första bebben ha sin mat medans X antal bebbar också vill ha SIN mat samtidigt.

När sen alla är matade, vilket kan ta upp till 1 timme åt gången, ska alla tvättas och kissas.

Har du tur har du kanske 30 minuter kvar för egna bestyr, toalettbesök + mat + sömn m.m. innan det är dags att börja om från början igen.... :cry:

DYGNET RUNT I 2 VECKOR :crazy:

Bättre än dygnet runt i flera år ;) kunde vart människobarn...

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
555
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej, jag har 3 kattungar och har svårt att avgöra vilka kön dem har. Någon som kan hjälpa mig?
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 443
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka