Vad letar jag efter? råd om kameraköp

Kibani

Trådstartare
Julklappspengarna bränner i fickan och jag är sugen på att lägga dem på en ny kamera. Jag var fram till igår säker på att det var en systemkamera jag var ute efter men nu är jag inte så säker längre.

Egentligen söker jag bara en kamera som kan ta bilder i serie snabbt och skarpt. Samt kan göra detta även när ljusförhållanden inte är de bästa. Det som kommer fotas mest är min hund, oftast i rörelse. Även annat givetvis tex landskap eller den lilla fågeln uppe i trädet. Att kameran inte kan vara lika bra på allt det förstår jag ju och därför är det snabbheten jag prioriterar.

Så, är det ändå en systemkamera som gäller eller klarar vanliga digitalkameror detta också? Egentligen har jag ett pristak på ca 4000kr men ge gärna förslag oavsett prisklass så jag får lite mer att kika på :)

Har det senaste året haft en Samsung som visserligen är liten och smidig men den är extremt långsam och klarar inte att ta vettiga bilder alls i annat än i perfekta lljusförhållanden (behöver jag nämna hur besviken jag är på den?...)
 
Sv: Vad letar jag efter? råd om kameraköp

Sneglade på nåt sånt från första början men blev avrådd direkt, minns dock inte riktigt varför :o Nåt med objektiven kanske? Är en kompakt systemkamera det bästa av två världar eller snarare en kombinerad röra?

Har kommit fram till att jag nog främst ska kika på Canons Eos1100D samt Nikons D3100 + D5100 i första hand vad gäller systemkameror iallafall. Någon som har en åsikt om dessa eller några andra?

Spanade precis in Nikons olika Coolpix modeller, någon som vet något om dem? De var ju trevligare i pris när jag kollade lite snabbt, men samtidigt vill jag ju att de ska hålla måttet vore ju oerhört dumt att köpa en till kamera som jag inte blir nöjd med :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har två kameror: en systemkamera Nikon D60 (som jag oftast använder ett Tamron-objektiv med brännvidd 18-200 på) och en...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp