Vad menas?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rebeccaah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 565
R

Rebeccaah

Hej, vi undrar vad som menas med ordet Kollektiv, i ungefär en sån här mening, "Boxplats ledig i mindre stalldel om 3 hästar, del av kollektiv." ?
Tacksamför svar !

Sv: Vad menas?

Skulle tro att man menar att man hjälps åt, alltså turas om, när det gäller skötsel, anskaffning av foder osv. Brukar i allmänhet kräva lite mer av hästägaren, utifrån min erfarenhet iallafall.

Sv: Vad menas?

Precis som MiaMaria skriver; man hjälps åt med fodringar, utsläpp osv. Dvs. ofta delar man upp fodringar och utsläpp/insläpp på antalet hästar och månad. Ibland hjälps man även åt att mocka samt köpa in strö och grovfoder, det är lite olika.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 569
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka