Vad orkar unghunden?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hederos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 666
H

hederos

Hur mycket "orkar" en unghund på ca 1 år? Har en kompis som berättade att han och vovven (samojed, 1 år i sommar) kanske ska ut på en längre fjällvandrig på ca en månad i sommar. Fixar vovven det? Jag (nästan hund-novis) tänker att de kanske rent fysiskt fixar att gå ca 2,5 mil/dag men tiden? Blir inte hunden trött/uttråkad av att hålla på 6-8h/dag. Vore nog drömliv för en vuxen hund, men är den inte lite liten? Spelar rasen nån roll? Jag är rätt nybliven meddlem här men brukar "tjuvläsa" här, och det verkar som det finns massa kunnigt folk här...

Sv: Vad orkar unghunden?

Är hunden frisk och i bra hull och kondition, så är det knappast några större problem för den att gå "på tur".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 442
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka