Lite mer film då
Companion (2025)
"När en miljardär dör sätts en kedja av händelser igång för Iris och hennes vänner under deras weekendresa till hans egendom vid sjön."
Den här var helt okej. Det är svårt att säga för mycket utan att spoila handlingen dock. Vad jag kan säga är att jag faktiskt inte riktigt fattade förrän efter jag sett filmen att det faktiskt skulle vara en "hemlighet" vad som egentligen försegick i filmen, jag tyckte att det var så uppenbart redan från start att det liksom.. var själva premissen redan från början.
Som skräck är den rätt tam, det är mest komedi. Den blir aldrig läskig men det är en del blod och grejer. Slutet helt okej. Jag tror man kan se denna om man bara vill slökolla på något en kväll som är lite roligt, lite blodigt och inte kräver speciellt mycket tankeberksamhet.
MadS (2024)
"En tonåring stannar till för att träffa sin langare för att testa en ny drog innan han ger sig iväg för en festnatt. På vägen hem plockar han upp en skadad kvinna och natten tar en overklig vändning."
Nu är jag lika tråkig igen men den här tycker jag verkligen man ska se utan några förkunskaper alls. Det är ganska mycket action, den är lite läskig emellanåt men inget utöver vad som brukar finnas i de flesta typ "zombiefilmer" så är man fessig som jag är det ändå lugnt. Den är otroligt snyggt filmad där hela filmen nästan ser ut att vara i en enda tagning, det gör att den också känns ganska stressande vilket passar temat väldigt bra.
Mycket bra! Rekommenderar.
Haunt (2019)
"Det är Halloween och en grupp vänner finner ett "extremt" spökhus som lovar att livnära sig på deras mörkaste rädslor. Natten blir dödlig när de kommer till den skrämmande insikten att vissa mardrömmar är verkliga."
En film jag trodde jag redan sett men den hade tydligen flugit under radarn. Jag vet faktiskt inte varför den här rekommenderas så pass ofta som den gör i "skräckforum" för jag tyckte inte den var något särskilt. Själva iden är bra, och den börjar väldigt bra, men sen känns det lite som att de överger det hela och det övergår i någon sorts generisk slasher möter SAW.
Rekommenderas till hardcore-fan av skräck med halloweentema antar jag, annars kan man nog hoppa över denna.