Vad såg ni senast? Del 3

Mina senaste som jag plöjt igenom sedan jag bröt benet innan påsk:

Serier:
One Day (Netflix) relationsdrama som följer två huvudkaraktärer under en dag varje år. Bra skådespel, varning för frustration och tårar.
Ronja Rövardotter del 1 (Netflix) fint foto, bra skådespel av barnen och huvudkaraktärerna, lite cringe på sidokaraktärer ibland men tyckte det var lagom blandning av nytt och nostalgi.
Renegade Nell (Disney+) med Louisa Harland (Orla i Derry Girls). Kostymdrama med fantasy-inslag, gillade! Lite Wynona Earp - vibbar i tonen fast i 17-1800 talets England.
Heartbreak High S2 (Netflix), lagom skruvad australiensisk highschool-drama med ganska mörka teman emellanåt.

Filmer:
Players (Netflix) med Gina Rodriguez (Jane the Virgin bl.a.), Damon Wayans Jr (New Girl) och Tom Ellis (Lucifer). Klassisk romcom, tjej som jobbar som sportjournalist och är kompis med 3 killar, gänget brukar hjälpas åt att haffa tillfälliga förbindelser men nu behöver hon istället ha hjälp att få en kille att gå från ett ONS till ett förhållande.
Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet (Netflix), en kille och en tjej träffas på en flygplatsen men tappar sedan bort varandra i tullen, försöker hitta varandra med den lilla iformationen de vet. Lagom mysig feelgood-film.
 
Mina senaste som jag plöjt igenom sedan jag bröt benet innan påsk:

Serier:
One Day (Netflix) relationsdrama som följer två huvudkaraktärer under en dag varje år. Bra skådespel, varning för frustration och tårar.
Ronja Rövardotter del 1 (Netflix) fint foto, bra skådespel av barnen och huvudkaraktärerna, lite cringe på sidokaraktärer ibland men tyckte det var lagom blandning av nytt och nostalgi.
Renegade Nell (Disney+) med Louisa Harland (Orla i Derry Girls). Kostymdrama med fantasy-inslag, gillade! Lite Wynona Earp - vibbar i tonen fast i 17-1800 talets England.
Heartbreak High S2 (Netflix), lagom skruvad australiensisk highschool-drama med ganska mörka teman emellanåt.