Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 3

I hatets mitt (SVT Play). Brittisk serie som är baserad på verkliga händelser och handlar om en journalist som försöker infiltrera - och stoppa - en högerextrem, våldsam grupp som växer sig starkare och starkare. Saken både kompliceras och underlättas av att journalisten själv varit medlem i gruppen för många år sedan, vilket förvisso innebär att han har unik insikt i hur den fungerar men också att det finns en väldigt stark hotbild mot honom eftersom han vänt sig bort från dem.

Har sett de två första avsnitten och den är riktigt bra! Obehaglig förstås, och lite våldsam ibland, men de våldsamma scenerna är alltid både förutsägbara och korta så jag tittar bort helt enkelt.
 
I hatets mitt (SVT Play). Brittisk serie som är baserad på verkliga händelser och handlar om en journalist som försöker infiltrera - och stoppa - en högerextrem, våldsam grupp som växer sig starkare och starkare. Saken både kompliceras och underlättas av att journalisten själv varit medlem i gruppen för många år sedan, vilket förvisso innebär att han har unik insikt i hur den fungerar men också att det finns en väldigt stark hotbild mot honom eftersom han vänt sig bort från dem.

Har sett de två första avsnitten och den är riktigt bra! Obehaglig förstås, och lite våldsam ibland, men de våldsamma scenerna är alltid både förutsägbara och korta så jag tittar bort helt enkelt.
Fast journalisten hade väl inte erfarenheten från just National Action (som grundades först 2013), utan framförallt National Front? :)
 
Fast journalisten hade väl inte erfarenheten från just National Action (som grundades först 2013), utan framförallt National Front? :)
Så är det kanske! Jag vet ingenting om den riktiga bakgrundshistorien, bara det som förmedlas i serien, och hade inte fattat att det var två olika organisationer.
 
Jaha, började se Outlander till sist och är nu besatt. Har varit i Skottland och vandrat i högländerna tidigare och alltid velat tillbaka. Detta behov är nu akut 😅 kanske dumt som halvvägs gravid dock.
Hur som helst, tyckte den var lite seg först, men kom in i den efter en stund och är nu hooked. Fördelen med att vara sen på bollen med en serie är att nu kan jag bingea! I natt var jag uppe till klockan tre 🙈
 
A Royal Affair
finns på svtplay t.o.m 20/8
Dansk-svensk film med Mads Mikkelsen och Alicia Vikander.
"Ett romantiskt drama om den blott 15-åriga brittiska prinsessan Caroline Mathilde som 1766 blir bortgift med sin kusin, den psykiskt sjuke kung Christian VII av Danmark. Hennes öde känns förutbestämt men så träffar hon kungens personlige och mycket charmerande psykiater, doktor Struensee, och de blir passionerat förälskade i varandra. Caroline Mathilde och Struensee delar också varandras dröm om en bättre värld för folket och genom att utöva sitt gemensamma inflytande över kungen lyckas de sakta men säkert ta över makten och införa radikala förändringar."
 
Barbie på bio förra veckan. Visste inte så mycket om handlingen så det blev en liten överraskning. Kul och med en del visdomspärlor. Riktigt sevärd!

Bloodline (Netflix) 3 säsonger. Riktigt bra drama om en familj i Florida och deras mörka hemligheter. Stort plus för Kyle Chandler i huvudroll, en gammal favoritskådis, han är bra i allt han gör :up:
 
Barbie på bio förra veckan. Visste inte så mycket om handlingen så det blev en liten överraskning. Kul och med en del visdomspärlor. Riktigt sevärd!

Bloodline (Netflix) 3 säsonger. Riktigt bra drama om en familj i Florida och deras mörka hemligheter. Stort plus för Kyle Chandler i huvudroll, en gammal favoritskådis, han är bra i allt han gör :up:
Älskar Bloodline! 😍 Den är så bra, måste se om den!!
Bokade till och med en resa till Florida och Key West pga den serien, men tyvärr kom orkanen Irma i vägen och har ännu inte kommit dit efter det.
 
Precis tittat klart på Gentleman Jack, för andra gången. Båda säsongerna. Suranne är ju bara fantastisk 🎩

Grät en liten skvätt på slutet…
 
Började se "The Diplomat"Netflix igår... och råkade gå och lägga mig en bra bit efter kl 12... :o :D

Avdankad ambassadör följer med sin fru den nya ambassadören till tjänstgöring i England. Givetvis krockar deras tillvaro när den ene ska försöka låta bli att lägga sig i och den andra hitta sin nya yrkesroll. Lägg sedan till några galet attraktiva människor inom det brittiska styret (nej, jag pratar inte om PM ;)) så blir det rätt kul. Den är naturligtvis inte direkt realistisk men fantastiskt underhållande och har roliga karaktärer (flera av dem har oväntade bottnar och de har försökt gå ifrån stereotyperna iaf).

4 av 5 gurksandwichar efter att ha klarat av nästan hela första säsongen och det kommer en till.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp