Vad ska jag göra när jag blir stor?

jemeni

Trådstartare
Tankarna snurrar och ni brukar kunna ge goda råd.
Jobbar idag som ordermottagare/innesäljare och konstaterar att det kan jag ju inte göra resten av livet.
Har gymnasium samhäll+ egen företagare utbildning med hästinriktning.
Men vad ska man bli? I vilka yrken efterfrågas det personal.
Vill komma i från telefonen men trivs i övrigt med mitt jobb, jobba dagtid. Pluggar gärna 1-2år (butik, vård går bort)

Vill komma i från telefonen men trivs i övrigt med mitt jobb, jobba dagtid. Pluggar gärna 1-2år (butik, vård går bort)
Plugga lite längre tid kanske? Då finns många möjligheter: lärare, förskollärare, socialsekreterare t ex. Där finns "garanterade" chanser till jobb.

Om du trivs med det administrativa i ditt jobb och vill jobba dagtid så kanske administration kan vara något; dock tror jag inte arbetsmarknaden är lika het där som inom de yrken jag räknade upp ovan. Jo, jag kom på ett bristyrke och det är löneassistenter/lönehandläggare - där tror jag det finns en viss efterfrågan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 406
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 459
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 669
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka