Vad ska jag välja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nybban
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 785
N

nybban

Hej.
Är en kille på 28 som har häst på foder.
Behöver nu ridkläder, byxor o stövlar.
Kan en kille ha det? Förslag?

Sv: Vad ska jag välja?

Självklart kan vi killar/män ha ridbyxor- och stövlar! Det är dock som så ofta påpekas en smaksak vad man vill rida i, och vad som känns bekvämt för en själv.

Samtidigt så är det ju inget krav med specifika ridkläder, du kan ju börja i jeans och ett par kängor om du känner för det, men om du tar en häst på foder så utgår jag ifrån att du har ridit förr och vet ungefär vad du kan trivas i för kläder?

Jag brukar utgå ifrån att kläder som är framtagna för en specifik aktivitet, oavsett vilken, också är bäst lämpade för den sysslan, med hänsyn taget till komfort, rörelsefrihet och slitstyrka, men det kanske är att falla in i stereotypa beteenden som bara gynnar handlarna :angel:

Leta upp en välsorterad ridsportbutik och se vad de har hemma, men var medveten om att det är svårare för oss killar att hitta ett brett sortiment här i Sverige. Det är också en ekonomisk fråga, eftersom många butiker har ett övervägande dyrare sortiment hemma, men det finns billigare alternativ.

Just ridbyxor diskuteras faktiskt i den här tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1093477

Lycka till!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Svensk Politik 4
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka