Vad skulle ni göra flytta eller stanna?

B

Buckingham

Jag och två killkompisar ska kanske flytta till karlsta till en stor hästgård dom har sina bilar och jag har min häst (köper en till som får gå som sälskap) men jag är inte säker på om jag vill flytta från stockholm trivs så bra och mina kompisar finns här.. men sen kan man alltid skaffa nya kompisar och bila till sthlm på helgerna tar inte så lång tida att åka hit. skulle gärna vilja veta vad ni tycker om detta..Vad skulle ni göra? Det är faktist en liten dröm man har haft att få flytta till en villa och bo med hästen utanför sitt fönster.

Sv: Vad skulle ni göra flytta eller stanna?

Det låter precis som min önskedröm. Slippa storstan, nära till naturen, ingen stress. Om jag varit du skulle jag flytta utan att tveka en minut och du har ju två kompisar med dig.

Åhhh, låter precis som min dröm med... speciellt karlstad...

Men hade jag vart du hade jag tänkt länge på alla för och nackdelar innan jag tagit det beslutet...

Har du tidsbegränsning innan du ska bestämma dig?? Annars kan du ju stanna kvar och kanske åka och hälsa på och känna dig för lite...

Om du ordnar det för dej så att du lätt kan återvända till Sthlm den dagen du ångrar dej så är det bara att sticka, tycker jag! Du kommer att lära känna dej själv lite närmare och vet bättre i framtiden vad du trivs med och inte, så du kan göra klokare val när det gäller! Så länge du har möjligheten att återvända om det skulle gå åt pipan så har du abslout inget att förlora!!!

Det är HELT annorlunda att ha häst ensam långt ute på landet och att ha häst i inackorderingsstall i stan! HELT annorlunda, jag lovar för jag vet!!!

Jo jag har möjligheter att flytta tillbaka till sthlm om det inter funkar. Men däremot så måste jag hitta stallplats då innan jag flyttar tillbaka och i fall jag har två eller fler hästar så blir det lite svårare då jag inte tjänar så jätte mycket. Och jag har svårt för att sälja en kompis..Och foder har jag provat att lämna men det är jättesvårt att hitta rätt person till sin polle. Jag har till 1 juni på mig att bestämma om jag skall flytta eller inte.

Hej,
En möjlighet är ju att ni hyr ut en stallplats i Karlstad, så att din häst får sällskap. Så behöver du inte köpa en egen häst till, ifall du tänker på att flytta tillbaka. På så sätt får du känna på hur du trivs, utan att ha dragit på dig flera hästar. Jag tycker det låter härligt att flytta till Karlstad och ha hästen hemma. Goa människor i Karlstad också :)
Lycka till /Jezz

Prova! Man ska aldrig vara rädd för att prova göra saker tex flytta el åka utomlands man lär sig alltid något.Du slipper stressen jag är från sth men har bott nere i västergötland i 7år nu och trivs bra, visst längtar jag dit ibland men de går ju tåg ,bil,buss mm. och borta bra men hemma bäst. Jag känner all stress i sth när jag kommer dit.
Och köp ingen mer häst utan låna en opnny el travare över sommaren och se hur du trivs. DU har inget att förlora sth ligger kvar jag lovar. Rädda en stackars travare från slakt till italien det finns travbana i kalstad tror jag och då finns det garanterat nån som behöver vila upp sig.(travare alltså).
Lycka till 0ch tveka inte ha en underbar sommar.;)

Jag skulle lätt åka!! Lämna storstaden och flytta till karlstad!!!

Ja jo det är en tanke oxå att ta en travare som behöver vila sig, eller inakorderingar.. men jag kan inte så mycket om inakordering om kontrakt och sånt!!

gör de!om du känner att du skulle trivas ihop med dessa killar!
har du jobb därnere? köper ni gård eller hyr? mycke frågor ;) skriv en för och nackdels lista och fundera sen vidare!

jag skulle gjort de tror ja allt! om ja hade haft bil och släp så ja kunde ta mig någonstans med hästen och hade en inkomst!

Man ska aldrig ge sig själv anledning att tänka "tänk om".... :)

Då ska jag skriva en lista om för och nackdelar. Bil och körkort har jag så jobb kommer nog inte vara så svårt.

Jag har flyttat ut på landet med hästar och allt, alldeles själv förrutom min dotter då förståss. Det finns nackdelar helt klart, de jag upplevde var:
Att jag alltid fick ut och rida ensam om inte min dotter följde med, men hon var så lite då så ifall hon var med kunde jag bara skritta, till slut var det urtrist att rida, men underbart att sitta och fika i trädgården med hästarna betande vid sidan:love:
Tränare kunde man glömma, vem ville komma ut och träna mej mitt ute på vischan utan ens paddock:confused: .
Det var mycket jobb som man inte tänkt på och mycket kostnader men inte anat. Sätta staket och sedan laga dom vartefter, reparera stall, fixa vatten som frös eller hinka upp om elen gick, köra hem hö och halm/spån/torv. Leta efter bra mat till hästarna/hovslagare/veterinär till vettigt pris utan några som helst kontakter i trakten.
Men den absolut största nackdelen var att man faktiskt ALDRIG kommer hemifrån. Glöm att åka till Stockholm i helgerna osv. Någon enstaka gång kan man kanske be om hjälp men det är verkligen någon ENSTAKA. Folk är inte intresserade av att mata och borsta dina hästar hela helgerna:angel: när du är och latjar me polarna.

Fördelarna är att man får enormt fin kontakt med sina hästar. Faktiskt blir de som hästarna man läser om i böcker som är så där enormt väluppfostrade. Man kan dra runt på dom och ha dom med på allt, från att man målar huset, sätter staket, går ut och går, grillar, fikar, badar mm. Bara att man umgås så mycket med dem gör att de blir på ett annat sätt. Vi kunde ligga och sola i hagen lutade mot våra sovande hästar:love:
Det kan låta som nackdelarna överväger fördelarna, men man lär sig leva med nackdelarna till den grad att man till slut inte ens ser det som några nackdelar. men det är svårt att leva med den futtiga kontakten jag har med min häst nu när hon är inackorderad:mad:

Jag och två killkompisar ska kanske flytta till karlsta till en stor hästgård dom har sina bilar och jag har min häst (köper en till som får gå som sälskap) men jag är inte säker på om jag vill flytta från stockholm trivs så bra och mina kompisar finns här.. men sen kan man alltid skaffa nya kompisar och bila till sthlm på helgerna tar inte så lång tida att åka hit. skulle gärna vilja veta vad ni tycker om detta..Vad skulle ni göra? Det är faktist en liten dröm man har haft att få flytta till en villa och bo med hästen utanför sitt fönster.

Varför inte? Du har 2 kompsiar med dig, och dina andra finns ju kvar. Som du säger, du kan alltid hälsa på! Sen får du väl förhoppningsvis nya också:p Det finns väl heller ingenting som hindrar att du flyttar tillbaka?

Dessutom är ju inte Kaarlstad så litet;)

ecila
Det var bra info för mig hade faktist inte tänkt på att det kanske inte finns någon som vill passa hästen/arna. Jag har funderat väldigt mycket och jag får nu se om jag flyttar. Har nämligen världens underbaraste medryttare och hon hjälper mig väldigt mycket med min polle.. Och det blir kanske så att vi delar på honom i stället och så bor jag kvar i stockholm har ganska svårt att lämna min familj (mäst min lillesyrra) och vännerna.
Jag vill tacka alla andra med som svarat och sakt vad ni skulle göra men mitt beslut blir nog inte att flytta utan att stanna alla fall än så länge.

Vem vet, kanske du någon gång skaffar en gård och hästar, men man måste göra det med öppna ögon.
Ska jag vara ärlig så var min gård till salu efter ett år, men blev inte såld och efter 4 år hade jag lärt mej leva på det sättet så nu saknar jag det livet jättemycket. Det blir nog iaf ett sommartorp med betesmark vad tiden lider.
Men jag tror att i nuläget har du kommit till rätt beslut, lycka till med hästen och medryttaren:)

Karlstad är bra och fint. =)

får man råga var i k-d gården ligger eller vad den heter...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: Mia_R
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 628
Senast: Raderad medlem 149524
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 098
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31