Vad smörja vitt läder med?

Jag undrar om man behöver särskild lädertvål och läderbalsam till vitt läder?
Vanlig sadeltvål borde funka. Dvs inget färgförstärkande och kanske inte överfetta så det fastnar stöv och damm så fort man är i närheten av hästen :).

Men annars som med allt vitt runt hästar, det kommer inte hålla sig vitt så länge ;)

Vanlig sadeltvål borde funka. Dvs inget färgförstärkande och kanske inte överfetta så det fastnar stöv och damm så fort man är i närheten av hästen :).

Men annars som med allt vitt runt hästar, det kommer inte hålla sig vitt så länge ;)

Okej vanlig som man kan köpa på exempelvis hööks? Det är utställningsutrustning så de används bara några gånger per säsong :)

Ja det finns ju om inte annat men har du ofärgade produkter går det ju bra med samma, men tänk på att det vita kan bli lite blaskigt i färgen om du inte putsar med vitt.

Okej. Vet du vart man kan få tag i läderprodukter som är avsett för vitt material? Vet inte riktigt vart jag ska leta :)

Blir färgen nött så kan man ju sen köpa vit narvsvärta och bättra på lite. Men vanlig sadeltvål av det märke som du tycker är bäst och sadelfett efter behov.
Dvs allt som inte är färgförstärkt, finns några som bättrar på med svart/brunt och det är nog inte så smart att använda.

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: Angel
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 111
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka