Vad tror ni om den här kattlådan?

Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Jaha vad smart, det vore ju jättebra om de accepterar nåt sånt. Både badbaljan och den från IKEA ser ju ut att kunna stoppa dem från att ösa ut sanden på golvet, ska genast försöka hitta något liknande!
Måste vara något som även 8kg-katten får plats i bara :)
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

*kl*

mitt problem är att katterna får med sig massa sand ut ur lådan, inte att de gräer ut den utan att den förljer med i tassarna när de går ur lådan.

Någon som har tips för att åtgärda detta?
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

*kl*

mitt problem är att katterna får med sig massa sand ut ur lådan, inte att de gräer ut den utan att den förljer med i tassarna när de går ur lådan.

Någon som har tips för att åtgärda detta?

Jag såg en speciell matte i djurbutiken när jag var där senast som tydligen ska kunna fånga upp sandkorn när de går där, det kanske kan vara något? Funderade själv på att köpa en.
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

det problemet har jag med, hade lätt köpt om det fanns nått idiotsäkert :)
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Kanske en sådan matta vid kattlådan och en vid dörren ut från rummet där du har kattlådan? Dubbel säkerhet liksom :D
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

har lådan i badrummet, vet inte om den får plats nån annan stans :p Galontossor på katten kanske :angel:
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Kanske be katten om att torka av fossingarna ordentligt innan hen går vidare :angel: Man kan alltid prova med ett snälla :D (om man inte har en katt som samlar upp så mycket sand som möjligt bara för att jävlas lite :devil:)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

haha, det har jag faktiskt inte provat, för testa det :idea:
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Jag har en badrumsmatta framför lådan, tycker den plockar upp mer sand än de där "specialmattorna".
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Framför lådorna i badrummet har jag en liten och lätttvättat/lättskakad trasmatta, och utanför badrumsdörren har jag en likadan trasmatta. Fångar upp det mesta men inte allt. Framför lådorna i köket har jag sån där specialmatta. Fångar inte upp mycket, så framför den har jag också en klösmatta som fångar upp ungefär lika bra. Därifrån kan det komma sand rätt långt in i resten av lägenheten. Fler små trasmattor behövs, Åhléns nästa! :D
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Jag har en badrumsmatta framför lådan, tycker den plockar upp mer sand än de där "specialmattorna".

Så tänker jag också. Tror en sån där liten ryamatta på IKEA för 99 kr skulle hjälpa många hem att vara lite mer sandfritt. :)
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Får man rent dem igen är frågan? (är absolut öppen för att testa isf :)
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

en ny varje gång den är full med sand? Då har jag det hellre sandigt och damsuger ofta, än att köpa ny matta stup i kvarten!
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Det var ett skämt. Som ny får du den nog aldrig igen men ren blir den nog om man skakar av den ordentligt.
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

en ny varje gång den är full med sand? Då har jag det hellre sandigt och damsuger ofta, än att köpa ny matta stup i kvarten!

Jag skakar av sanden när det behövs, o kör den i tvättmaskinen lite då och då när det behövs. Om man tar en som inte har gummi på undersidan kan man tvätta o ha sig bäst man vill. De med gummi är lite kinkigare :)
 
Sv: Vad tror ni om den här kattlådan?

Jag kör mina mattor med gummi på baksidan i tvättmaskinen ca en gång i månaden. De brukar hålla i tre-fyra år sedan blir de sladdriga och behöver bytas ut. Nu har jag visserligen inte ryamattor utan jag kör med en större vanlig dörrmatta som inhandlas billigt på ÖB och det fungerar ypperligt. Jag har aldrig sand mer än precis utanför lådorna och lite på mattan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
746
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: Keb71
·
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
809
Senast: mamman
·
IT & mobiler Sonen har knappat på datorn så ”musplattan” slutat fungera och den orangea knappen lyser. Hur gör jag för att få det fungera igen?
Svar
2
· Visningar
212
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp