Vad tror ni om denna stam?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare busenpento
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 773
B

busenpento

Har blivit en lycklig isispojke.. han står fortfarande kvar på island.
Tänkte höra lite om vad ni tycker om hans stam..
Han är
e:Glitri frá Reykjakoti
ee: Þokki frá Garði

uee:Ófeigur frá Flugumýri

Sv: Vad tror ni om denna stam?

Hade varit intressant att veta mer om stammen på mammans sida om man ska säga något. Det finns ju många ston som har Ofeigur i sig, så det är intressant att veta vad det är kombinerat med.

Om jag har hittat rätt häst, och det tror jag eftersom det bara finns en häst i worldfengur som stämmer in på ovanstående beskrivning, så är resterande stam på moderns sida obedömda.

Till TS:
Jag kan inte uttala mig om stammen då jag inte känner till vare sig Glitri eller Þokki tillräckligt väl för att uttala mig. Glitri är inte bedömd. Þokki har en bedömning på 7,96 som bäst som han fick när han var 13 år. 8,09 för ridegenskaperna och 7,82 för exteriören.

Jag har köpt ett sto (antagligen från samma ställe) som är e. Glitri. Glitri var en mycket välbyggd men smidig ridhäst, ovisad. Hans avkommor ser välresta ut och de jag sett röra sig (på bild) verkar röra sig bra. Hans mamma har gett en exteriörvisad hingst som rör sig fint och lämnat fina avkommor. Här är Glitris mamma;
DeliverFile.aspx

Thokki frá Gardi har hederspremie för avkommor och har gett många fina avkommor, bland annat flotta Tyvar frá Kjartanstadir. I övrigt hade nog inte Glitri några topphästar i de närmsta leden i stamtavlan.

Ofeigur är en riktig avelsmatador, men det är mer intressant att veta vad mamman har direkt bakom sig i stamtavlan.

Här är mitt sto, Mist, som är halvsyster till din.
91083e4b-23b7-464c-a8f2-ebdbc13c6a39.jpg

Vilken är det du köpt?

*kl*

Som Venus_in_Furs säger är Thokki hederspremierad för sina avkommor, har inte själv en jättehög bedömning men har lämnat flera fina hästar efter sig. Alla mina tre är släkt med Thokki, den senaste har även en halvbror som är e Glitri.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 136
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S