Bukefalos 28 år!

Vad tror ni om en sallad gjord på...

Mineur

Trådstartare
Moderator
... kall kokt nypotatis, kruksallad, vattenmelon och fetaost? Blir det märkligt/äckligt på något vis? Tänkte servera det med citronmarinerad ljummen kycklingfilé och eventuellt en kall yoghurtsås med citron och honung i. Det ska vara till en somrig middagsbjudning för 6 personer på fredag.

Är lite rädd för att vattenmelonen ska passa illa in, men minns samtidigt att jag ätit en vansinnigt god sommarsallad som hade just det i sig. Hittar även många salladsrecept där vattenmelon är med, men inget som faller mig exakt i smaken.

Funkar min improvisation tro? Vågar jag ha någon form av dressing på i alla fall salladen och potatisen, innan jag slänger i melonbitarna?
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Jag skulle strunta i potatisen. Vattenmelon och fetaost är ju fantastiskt ihop!
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Åh vad bra, det var just det där sistnämnda jag ville få bekräftat! Och skippa potatis, tja det kanske jag skulle göra... Men blir det tillräckligt mättande och stadigt som huvudrätt då tror du? Vore det bättre med bulgur eller pasta annars?
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

(kan tillägga att vi ska ha en helkväll ute på stan efteråt, så vi behöver något stadigt och mättande som vi står oss på :p)
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Sallad med (mycket) fetaost mättar rätt bra när man har det som huvudtillbehör och inte bara "lite vid sidan av", men vill du komplettera med något så kör på ett riktigt gott bröd vid sidan av istället för potatis. :)
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Jag tycker det låter bra :) ätit olika "mat" sallader med vattenmelon och tycker det är smaskens!
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Jamen det skulle jag ju faktiskt kunna göra! Det blir perfekt, tack för tipsen! :)
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Gör en pastasallad med kycklingen i, kanske? Vi har väldigt ofta pastasallad nu på sommaren. Sist hade vi, förutom pastan, melon, salladsblad, svarta oliver och skinka i. Jag hade planerat att ha i fetaost också, men glömde köpa :mad:.

Och så bröd och en god dressing till förstås. Mums :)!!
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Jag hade nog kört melon på sidan och blandat ner fetaosten i en fransk potatissallad med kapris och rödlök (alternativt blandat fetaosten med melonbitarna). Jag vill dock inte ha potatissalladen kall utan ljummen. Gärna med några bitar surdegsbaguette bredvid.
Jag tror faktiskt det blir bra hur än du gör, det är ju goda ingredienser!:d
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Säger som dom andra. Strunta i potatisen. Jag hade nog slängt i lite avokado om jag ville ha det mer matigt och något bröd till.

Jag brukar göra en sallad på olika sorters melon, ruccola, avokado, gurka, fetaost och parmaskinka. Supergott och lite likt det du planerar :)
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Jag tror din idé kommer bli toppen!
Brukar göra en på vattenmelon, feta, rödlök och vinegrett så dressing till funkar nog också.
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Nämen titta så mycket bra svar jag fått! Det låter ju lovande att många av er tycker det låter gott, när jag nämnde det för en kompis såg hon lite smått chockad ut och undrade om jag verkligen var säker på det här med vattenmelonen... Det var liksom det som fick mig att börja tvivla! ;)

Tack för svar alla, jag ska klura lite på olika alternativ och så bestämmer jag mig innan jag åker och handlar ikväll! :)
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Vattenmelon och feta är ju jättegott tillsammans! Tror absolut nypotatis kan funka till också.

Brukar göra en sallad på sommaren till grillning på ljummen potatis, tärnat äpple, rostade solroskärnor och eventuellt feta ost med salt och peppar, en god olja och lite äppelcidervinäger/-ättika! Även potatissallads motståndare brukar gilla den! Så tänker att det borde funka med vattenmelon också!
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Åh gud vad gott det lät! Lägger genast till rostade solroskärnor i ekvationen!
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

Mamma brukar under sommaren göra en sallad på
Ruccola (eller annan sallad)
Vattenmelon
Fetaost
Jordgubbar
Salladslök
Paprika

Sjukt gott :love:
 
Sv: Vad tror ni om en sallad gjord på...

och hunken brukar göra en pastasallad på
pasta
pesto
mozzarella
tomat

:love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp