Vad Tror ni ?

cassic_bambi

Trådstartare
Om att ta den nätaste av de specialpaddar som görs nu till alla bomlösa sadlar och slänga på under träningssadeln me halvbom?! Det går ju inte att komma ifrån att det blir mindre anläggningsyta med bara koppjärnet som strörsta tryckfördelare.

Borde inte det bli en bättre och iaf något mer utbredd viktutjämning än tex en filtpad+polypad som ganska många har på sina galoppisar under träning. Det är ju liknande det material som Tempurmadrasser är gjorda av, tryckavlastande osv.

Stog och funderade på det när jag packade upp en leverans av just ovanstående på jobbet för nån vecka sen...

Jag har ej testat detta ännu och vet ej hur den tar upp plats under sadeln, men det borde gå med den minsta varianten + att man då oxå får en lite bättre "bossränna" som ger ryggraden mer frihet.

Är jag helt ute och cyklar?!?
Vad tror ni??

Jag lade den här tråden på galopp oxå men där fick jag ingar svar alls...nån här kasnke har en uppfattning?! :idea:
Mvh,
Cassic_Bambi

Sv: Vad Tror ni ?

hmmm intressant, inte en kotte som har en åsikt i detta ämne här heller ;) Jajja, jag får undersöka saken själv!

cassic_bambi skrev:
Om att ta den nätaste av de specialpaddar som görs nu till alla bomlösa sadlar och slänga på under träningssadeln me halvbom?! Det går ju inte att komma ifrån att det blir mindre anläggningsyta med bara koppjärnet som strörsta tryckfördelare.

Borde inte det bli en bättre och iaf något mer utbredd viktutjämning än tex en filtpad+polypad som ganska många har på sina galoppisar under träning. Det är ju liknande det material som Tempurmadrasser är gjorda av, tryckavlastande osv.

Stog och funderade på det när jag packade upp en leverans av just ovanstående på jobbet för nån vecka sen...

Jag har ej testat detta ännu och vet ej hur den tar upp plats under sadeln, men det borde gå med den minsta varianten + att man då oxå får en lite bättre "bossränna" som ger ryggraden mer frihet.

Är jag helt ute och cyklar?!?
Vad tror ni??

Jag lade den här tråden på galopp oxå men där fick jag ingar svar alls...nån här kasnke har en uppfattning?! :idea:
Mvh,
Cassic_Bambi
Helt klart måste du prova. Tror absolut inte att det gör skada, tvärt om. En bomlös pad (av god kvalité) är något helt annat än tex polypad. Jag har både och vet hur de känns.
Kanske öppnas en ny marknad för pads till galoppsadlar?
// Linda

Det är mycket möjligt, det finns några liknande vet jag som säljs till galoppsadlarna men jag har aldrig sett nån så jag vet inte om det rent av är samma paddar??

Jag funderar starkt på att testa! =)

Liknande trådar

Övr. Grenar Om att ta den nätaste av de specialpaddar som görs nu till alla bomlösa sadlar och slänga på under träningssadeln me halvbom?! :idea...
Svar
9
· Visningar
1 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka