Vad tycker ni att jag ska göra?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Charlie-Boy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 882
C

Charlie-Boy

Mina kompisar tycker att jag ska byta ut krafft till havre bara för att min häst är ganska seg i paddocken men när vi rider ute är han inte jätte seg men ändå lite seg hur tycker ni att jag ska göra:crazy: ?

Tacksamm för svar/C-B:bump:

Sv: Vad tycker ni att jag ska göra?

gör det du själv tycker.men du kan ju prova att byta ut lite av krafften till havre så märker du ju om det blir bättre.:)
lycka till!

Är hans energibehov verkligen täckt då om han är seg? Du kanske behöver öka kraftfodergivan. Eller så är han lite lat och testar om det funkar att släpa benen efter sig ;)

Hej!
Du ska fundera över hans hull. Han kanske tycker att det är jätte tråkigt att rida runt i en paddock. Lägg till kanske 2 nävar morgon och kväll och se om han blir piggare.
Annars pröva med att göra olika saker med han. Så han tycker att saker blir spännande.. då blir det säkert fart i han. Det fungerade med min förra!:banana:

Okej tack för alla svaren jag ska prova lite med det som ni har skrivit

Tilda inte två matskedar!
Heheheeee:p

-Men tilla..jag vill inte ha havre//Chörllliiieee

Nää jag ska inte ge 2 msk hehehe

Men chörl du får ta havre iaf så det så !!!:bump:

Du kan ju ha kvar kraaft fodret och testa med havre också!
kraaft groov ger jag och det är super för hullet, sedan får hon havre också för bland annat energins skull! ;) funkar bra!

Susss skrev:
Du kan ju ha kvar kraaft fodret och testa med havre också!
kraaft groov ger jag och det är super för hullet, sedan får hon havre också för bland annat energins skull! ;) funkar bra!
Okej det kan jag ju göra tack så mycket ska komma ihåg det:bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Emma-pemma
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 396
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur