Vad tycker ni om att äldre rider små hästar?

Sv: Vad tycker ni om att äldre rider små hästar?

Pucko mej igen:p
Fin stam.
Själv är jag sugen på ett övervuxet Russ, fast dom är sällsynta.
Jag rider ju redan C-ponny men B tror jag blir lite i minsta laget.
Skrittar min Shettis ibland, den enda häst som jag ramlat av de senaste 10 åren.
Det är ju lite speciell teknik att komma upp. Man får ta ett rejält mantag och sen svänga över benet så "vips" så sitter man där.
Den gången jag ramlade av så kom det inget "vips" för Nisse hade redan stuckit hem...

Sv: Vad tycker ni om att äldre rider små hästar?

Det är ju lite speciell teknik att komma upp. Man får ta ett rejält mantag och sen svänga över benet så "vips" så sitter man där.
Den gången jag ramlade av så kom det inget "vips" för Nisse hade redan stuckit hem...

:rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka