Vad tycker ni om Barefoot London?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tess82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 110
T

Tess82

Jag funderar på att köpa en sån till mitt varmblod. Idag har jag en knights som jag rider i, men den är inte riktigt bekväm tycker jag. Sen har jag en barefoot cheyenne på min kallblodstravare som jag trivs kanon i. Men nu är jag nyfiken på london och undrar vad ni som har/har haft en sådan tycker/tyckte om den?

Sv: Vad tycker ni om Barefoot London?

jag undrar också över samma sak :D vad tycker du om knights sadeln funderar på att ev köpa en sådan eller en london.

Jag har en London, gillar denna starkt. Bra flyttbara stöd o bra kvalitet för det priset. Men är nog en fördel om man har långa ben, då den har lite tjocka kåper. Men inget som jag tycker är något problem utan det år sådant som kortare personer påpekat. Fråga om det är något mer du vill veta. :)

Min kompis har en cheyenne och testade även min london, det hon påpekade är att min london är mer uppbyggd, samt att man får bättre sits i den. Men sen är ju den lite dyrare än Cheyennen, som min kompis är mkt nöjd med.

Knights är väl bra, men vi har fått sy fast stigläderhållarna bättre då de släppte efter en avåkning. Jag sitter bättre i min barefoot, men det är väl en smaksak kanske. För övrigt så gillar hästen Knights sadeln iaf. :)

Jag har ganska långa ben så den kanske blir bra då. Funkar den bra till en häst med normal manke?

Jag har en Barefoot med både mjukt och hårt framvalv, som jag byter beroende på häst. Använder sadeln till både min travare och min nordsvensk. Den är skön att sitta i, jag känner mig bekväm i den och sitter rätt stadigt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 518
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 749
Senast: Dentaku
·
R
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma... 13 14 15
Svar
283
· Visningar
16 663
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka