Vad tycker ni om dessa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 166
Sv: Vad tycker ni om dessa?

Sånna har jag o använder dom flitigt (om det är dom med stålhätta). Fungerar jättebra, både att ha i stallet och att rida i. Ibörjan tyckte jag inte om dem, men nu gillar jag dem jättemycket. Håller bra. MH har ett rykte om att inte vara sådära jättebra, men mina dojjer fungerar utmärkt. Det negativa är väll priset i så fall!

Jag har faktiskt bara positiva erfarenheter av MH :)
Tänkte ha ett par dojjor som inte är allt för dyra, och som jag så smånigom kan köpa ett par stövelskaft till. Tror ni dom passar med stövelskaft?

JAg har haft tre par sånna opch jag kan inte mer säga än att de ör de
skönaste skor som tillverkats. Dock väldigt kalla på vintern..

Sköna och praktiska men inget att ha på vintern som tidigare nämnt. Mina har då hållt mycket bra!! Fast jag måste säga att jag har lite ont i fötterna efter en eller två heldagars tävling med som skorna på...Då är det mycket att promenera på körtävling men... ;)

Super sköna ,snygga ,lite klumpiga men tyvärr dom sämsta ridskor jag någonsin haft fick byta 2 par sen orkade jag inte med det mer tog evigheter att få nya som fodret innuti gick sönder på ett par veckor. Jag hade dom utan stålhätta,vet inte om det är exakt samma.Har haft andra ridskor bla Paddock den med snörning förrutom dragkedjan höll dom i åratal så det är väl lite olika kvalite på deras grejor.

Som alla M´s grejor: snygga men helt värdelösa. Har haft ett flertal av dessa, bara betalt för ett par dock. Resten var som jag fick vid reklamationen. Ovanlädret släppte från sulan - på säkert 3 eller 4 par. Helt värdelöst. Och jag tror inte att det var måndagsexemplar allihop...

Kanske kom från samma tillverkningstillfälle? Eftersom de flesta här bara har posetiva erfarenheter...

Jag är jättenöjd med mina. Har haft dem i ca 6-8 månader nu. Tycker de även fungerar jättebra på vintern i motsats till övriga. Med ett par ullstrumpor har de fungerat även de dagar det varit -10 grader.
Är verkligen förvåndad över att det har gått så bra att ha samma skor på sommaren och på vinter.

Jag har helt klart varit väldigt nöjd med mitt köp.

/pewa

ps. rättat borttappade ord. Har fått flimmer framför ögonen så det är lite svårt att se vad som står på skärmen... kan bara läsa det som står lite vid sidan om :-)

Senast ändrad:

Dom är säkert bra. Gillar dock dom inte.
Utan jag kör med mina blundstone, med hätta. Underbar sko/känga

blundstone-blund-chelsea-ii.jpg

jag har också sånna där stable jodphurs..
helt ok, mh är ju som sagt inte känt för att ha hållbara grejjer.
men dom duger.har haft dom ca 8 mån enda dåliga är att resåren blivit lite dålig.. dom är sköna.
sen kändes dom lite dyra för man visste ju att dom lär inte hålla alltför länge, men när mamma betalade så ska man väl inte tacka nej? :smirk:

Köp ABSOLUT INTE stövelskaft/leggins (elite rider leggins) från Mh, dom är ruskigt kassa. dragkedjan pajjade i mina efter kanske 20 ggr..

att dom är kalla på vintern är ngt jag inte kan hålla med om ( men det kanske är jag som vant mig vid kylan, -28 igår när vaknade på morronen :D ), har de nästan alltid i stallet även vintertid.. inte alltid när jag rider ut men för det mesta. brukar bara ha i riktigt bra tjock-sockar i dem..

lill_flesky skrev:
Jag har ett par och det är dom bästa skor jag någonsin ägt :love: , mer eller mindre bor i dom. Man kan ha dom på sig hela dagar utan att bli trött i fötterna och man kan gå i geggiga hagar utan att bli blöt. Bara att spola av och smörja lite så är dom som nya igen :) .
Fråga Trassla, hon har sett dom "live" efter att jag misshandlat dom under en ett års period nu, dom är lika fina nu. Dottern fick ett par för 3 månader sen och hon släpper dom inte, sitter på hennes fötter varje dag i skolan :D ...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 158
Senast: Septicemia
·
Hemmet Har ni något roligt eller fint ni har köpt till hemmet? Jag köpte den här fina vattenkokaren :love: när min gamla gav upp som hade hängt...
Svar
18
· Visningar
1 806
Hemmet Jag har en nemesis-dörr i min nya lägenhet som stänger sig av sig själv. Då det är badrumsdörren och jag har katt, vill jag gärna att...
Svar
12
· Visningar
7 046
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka