Vad tycker ni om mitt träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sanoh92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 467
S

Sanoh92

Vad tycker ni om mitt träns, är de snyggt? Köpte de för ca några år sedan på granngården för några hundralappar(kommer inte ihåg kanske runt 200-400kr, tyglarna är även dem köpta till lite senare på granngården....Har börjat tröttna lite på det & undrar om ni tkr jag ska köpa nytt :p? , käkrem ska ha följt med men vet inte vart den är:p

Ajaxmm197.jpg

(Ursäkta mina händer men höll på & skulle klappa/hålla om honom där tror jag(något år gammal kort så kmr inte riktigt ihåg vad jag gjorde)

Ajaxfilmermm059.jpg

Bild008.jpg

Sv: Vad tycker ni om mitt träns?

Det var väl inget fel på det tränset tycker då jag iaf. Men om du tröttnat så är det väl inte krångligare än att köpa ett nytt dårå, omväxling förnöjer ju alltid :)

Tyckte det var kanonsnyggt, men jag är svag för vit fodring på träns:p
Det är bara du som kan bestämma om du ska köpa nytt, ocvh även om ditt nuvarande är jäättefint så är det alltid kul och köpa nya träns:D
Om du har pengar så köp ett nytt, annars tycker jag det du har var jättefint!:)

börja med att stoppa in alla remmar i hållarna så ser det bättre ut!

Du kan ju alltid köpa ett till träns och variera. Jag har inte bara ett träns till min häst.

För övrigt passar din häst bra i brunt med vitt foder!

Nej de är att jag är lite snål med pengar:p, måste spara pengar till annat som är mkt viktigare än ett nytt träns

det tycker jag att du gör rätt i! Ditt träns ser fint ut på hästen, köp en vettig sadel först och sedan kan du titta dig om efter ett nytt träns.

De tror jag att jag gör vet inte om det finns fler hållare då jag tror du menar de som sticker ut kan titta om de finns annars om de går att dra ner dom då jag tror du menar de som sticker ut på sidorna:p

Det är en lång lista som jag behöver först & främst:
Ny sadel (han har en som passar sådär, ingen som verkar göra ont på honom men passar sådär)
Vintertäcke ( han brukar frysa på vintern & han har just nu bara regntäcke & fleece täcke då vi hann aldrig hitta ett bra vintertäcke)
Reserv regn täcke skulle vara bra när det regnar jämt om det inte hinner bli torrt...
sedan är de andra personliga saker med honom som jag ska fixa / måste betala oxå...

inte nosgrimman utan den runt munnen

Käkremmen är den remmen du knäpper överst vi garnascherna. Pratar du om snokremmen ? den 'andra' delen av achen nosgimman?

Du måste mena snokremman.....

Tycker det är finare utan...eller helst utan nosgrimma helt och hållet;)

oj visst jag det kanske är så den kallas oxå men jag mena den andra haha:rofl: brukar inte ha sån koll ibland ändå fast man ridit typ hela livet :rofl:

Haha, går inte att ändra nu men skitsamma:rofl:

Håller helt med annars skulle han se ut som en western häst ju :p

Ja, snokremmen är det nog.

Men den kanske du ändå inte behöver. Din häst gapar kanske inte?

Nej de gör den inte? Vill gärna snå gräs bara men inte så nödvändigt ändå att använda den då de går ju att stoppas

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka