Vad tycker ni om mitt träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sanoh92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 467
Sv: Vad tycker ni om mitt träns?

"Snokrem" var ett nytt ord för mig :D Jag brukar kalla det nosrem jag!

TS: Tycker väl tränset ser helt okej ut. Färgerna passar hästen som förövrigt var väldigt söt ;)
Men stör mig lite på att det sticker ut om man ska vara petig. Stick in remmarna i "hållarna" som du kan föra uppåt!

Sen är det ju inte fel att ha ett reservträns. Går ju köpa ett nytt som du bara använder vid speciella tillfällen och när det inte är dåligt väder etc :)

Dem har jag inte tänkt på förut men nu såg jag det på bild men rättade till de idag men har ingen bild på de:p

Jag har inte läst alla svar. men jag tycker tränset var shit fint =) har nästan ett lika dant ;) det är brunt med vitt foder men inte riktigt så där. men själv har jag 4 träns jag byter mellan 2 pullar, som jag har när jag hoppar och 2 "vanliga" så de kan ju alltdiv vara bra att ha fler ett "fin" träns och ett du kan ha när du rider ut och de regnar oxå =) men det är ju inge fel på de där, ser ut att vara i jätte bra skick oxå:D

Jag har tittat nu på tränset också & det är ett märkesträns(har ingen koll allst:D) Ett Jackson är det & jag undrar är det bra märke?

Det är ett jättesnyggt träns, men stoppa in alla lösa remmar och skär bort hållaren för aachenremmen så ser det bättre ut på hästen. :)

Ser superhärligt ut! Men omväxling förnöjer ju alltid! Varför inte ha två träns? Ett att rida ut med och ett att ha på banan? :)

Jag tycker att tränset är okej, om du vill ändra något eller har börjat tröttna på det skulle jag byta pannband bara :).

Inget fel på tränset - fina färger som passar din häst/ponny jättebra! Det är alltid snyggt med vitskodda träns - vare sig de är bruna eller svarta.:)

Skulle iaf rekommendera dig att ha ett extra träns, utifall nåt skulle hända med det du har. Det finns ju så fina träns till bra priser idag, så det behöver inte bli så dyrt.

Har själv två träns (köpte häst i april) och tycker det är bra att ha det så. Just nu har jag ett som jag använder när jag longerar honom och ett när jag rider honom. Alltid skoj att kunna variera lite!

Ett tips: Kika in på Haglunds hästprodukter - de har kalaspriser på jättebra täcken och även andra saker. :idea:

Kram

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka