vad tycker ni om wintec?

vinkelina

Trådstartare
blir galen i mitt sökande efter sadel, den enda modellen som tycks passa är wintec, har provat en som finns i stallet pch den satt perfekt, så sadelprovaren skall förhoppningsvis komma nästa vecka.

men vad har ni betalat för era sadlar (så man har lite koll) hur funkar de sådär annars då? vill egentligen ha en i äkta läder då man kommer upp i deras prisklasser, men det tycks ju inte finnas :(

hur länge håller syntetsadlar, om man gemför med en i läder

Sv: vad tycker ni om wintec?

jag har en wintec cair hoppsadel, helt underbar!
köptes begagnad för 2500kr, obetydligt använd.

har även provat wintec isabell, och en sån skulle jag köpt mig direkt om det inte varit för att hästen ska säljas

Det är en sadel och ett märke som är värda sina pengar tycker jag.

Personligen så gillar jag syntetsadlar bättre (wintec, griffin) just för att de är så hållbara och ser nya ut år efter år, det är svårt att repa dem eller så stiglädermärken m.m.

Om du vill ha läder så kika på Batesmodellerna som är wintecs lädersortiment, de är ngt. rakare i bommen än Wintec men kanske de fungerar till er också.

En beggad Wintec i nyskick får man för en liten peng.

Min häst har en Wintec Cair Isabell Werth, jag älskar den. Den är lätt, behöver inte lika mycket vård som en lädersadel och är betydligt billigare än läder.

Jag har Wintec Isabel och den är heeeelt underbar!!! :love: Lätt att sköta,superskön och väger nästan inget! :D

Köpte en Wintec WIDE för några månader sen. Har dock inte hunnit använda den så mycket än. Betalade ungefär 6000:- för min (helt ny). Men då är det en WIDE och dom är lite dyrare än dom "vanliga". Sen finns det med olika klädsel också och då varierar också priset.

Än så länge är jag ganska nöjd iaf. Har fel storlek på den tror jag men det är ju inte sadelns fel....

Har en Isabel Werth - sitter som gjuten i den och den ligger underbart på hästen! Lätt att hantera och kräver inte så mycket underhåll.

Hittar du en som passar både dig och hästen rekomenderar jag den varmt!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka