vad tycker ni? pessoa magic?

Buck

Trådstartare
vad tycker ni om pessoa magic betten?
jag har precis köpt ett 3delat dropp bett:D, men pga att jag brände benet extremt på falsterbo så har jag inte kunnat få på mig ridbyxorna= ingen ridning och nu är jag förkyld :cry:

men tänkte höra hur andras hästar har reagerat på bettet, hästen min tycker nu bäst om ett 3delat tränsbett som är lite för långt, men jag är rädd att det ska knipas om jag tar för mycket. så jag har det bara till dressyren nu, och tänkte ha pessoat till hoppning.

men vad tycker ni om pessoa magic betten:bump:?

Sv: vad tycker ni? pessoa magic?

Min häst älskar sitt Pessoa Magic och vill inte ha något annat i munnen. :love: Blir superfin i munnen med sitt Magic. :)

Som ett vanligt bett ser det ut. :) Men det går inte att böja som ett vanligt.

b.jpg

Mitt har fasta ringar, det blir något skarpare då om jag förstått det rätt.
Bild2_by_Tarjeis.jpg

jag har äntligen nu testat bettet :D, red bara ut en runda men tror pollan tyckte om det :) skummade massor i alla fall, brukar nästan inte skumma alls på bettet hon har nu men det är nog dropp saken på mitt 3delade som gjorde att hon sög mer på det.
det lilla jag jobbade henne så fick jag en känsla att hon lyssnade mer på detta, och när hon blev "livrädd" för en köttätande hare som hoppade upp från stengärdet så tog det 2 sekunder att stanna henne istället för 2 min av nej jag vill inte stanna här utan måste först göra en stor volt ut på åkern och sen så stannar jag nån meter efter att du sagt stopp. ska dressyra lite idag om det inte regnar och se hur det går då ^_^

falsterbo horse show :grin:, kommer inte ihåg vilken butik det var heller då jag bara råkade se att de hade bett och rusade dit och letade efter 3delat pessoa, dock så var det hon jag åkte med som hittade det :p.

hade letat ett bra tag innan både på internet och i hästsport affärer inom 5 mils radie innan (det vill säga många:p).

kl, vet nån om man får tävla dressyr på dropp bettet? det är ju 3delat :D, eller måste mitt delen vara oval?

är magic frälst nu :bump: hästen lyssnar super och allt bara flyter fram ^_^. har tänkt ställa upp i en lätt dressyr klass till hösten och nu när hon fungerar så bra på pessoat så vill jag ju inte byta :( och att köpa det 2delade som jag är 50% säker på att man får tävla med, och hästen sen inte tycker om är inget jag vill göra :(

Min häst älskar sitt Pessoa Magic och vill inte ha något annat i munnen. :love: Blir superfin i munnen med sitt Magic. :)

Min skriver nästan under på det. Just Pessoas bett är nog lite för smalt, eller så är det de lösa ringarna (jag har det 2-delade med lösa ringar) trots att jag satte på bettskivor som stör. Men med favvobettet och egenhändigt ditsvetsad likadan låsning som på Pessoas så säger hästen :love: och vill inte ha annat i munnen. Senast i förrgår på dressyrträningen berömde tränaren hans fina acceptans av bettet, då hade han inte ens någon nosgrimma pga skav. Äkta ponnystuk ;)

En stor butik liggandes i samhället Ullared har dem...;)

Fast i princip bara specialhoppbetten. De får ju restpartier :)

*kl*

Jag köpte förresten också mitt på Falsterbo, för något år sedan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 871
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Då jag nu har ett vanligt tvådelat tränsbett på min 6-åriga ponny och hon blir väldigt pigg. (speciellt vid hoppningen) Söker jag då ett...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: Lipperta
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 547
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 442
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka