Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni..?

replica

Trådstartare
Jag har tjänat ihop tillräckligt med pengar för att skaffa en egen vovve.

Har redan en colliehanne på 3 år (i höst) tillsammans med min familj hemma. Är dock otroligt sugen på att skaffa en egen hund (collie såklart ;))

Vet dock inte om det är en bra idé?! Är 18 år, bor fortfarande hemma och ska börja sista året på gymnasiet till hösten..

Vad tycker ni att jag ska göra? Får skaffa hund för min pappa, ska flytta dit på "heltid" om jag gör slag i saken så att säga.

Tacksam för tips/hjälp! :crazy:
 
Har du tid att aktivera den och kan uppfostra den ( du kan kanske gå valpkurs?), så tycker jag att du ska köpa dig en hund. Men BARA om du vet allt det innebär med att ha hund.
Jag känner inte till rasen collie så därför vet jag inte hur mycket aktivering den behöver ( men det är ju en vallhund och de trivs ju inte att enbart ligga och sova!), men alla hundar behöver röra på sig och tänka varje dag.
Jag skaffade min första hund när jag var 19 år och jag klarade både av skola, läxor och hund. Och det gör du säkert också! Lycka till!
 
TAck för det.
Är lite orolig för hur det blir inför 3:an på gymnasiet om man skaffar valp.

Har växt upp med hund så jag tror att jag kan det som krävs, om det skulle bli kris så finns mina föräldrar där med tips. Min lillasyster är dessutom en extrem hundfanatiker så jag tror att hon hjälper till.

Om det nu skulle bli så att jag skaffade en valp så är jag lite orolig för hur vår nuvarande hund skulle reagera. Har du någon erfarenhet av detta?
Han är OTROLIGT busig av sig, busar med allt och alla. :crazy:
 
Om er andra hund är busig och lekfull så blir det nog inga problem. Ett tips är att köpa samma kön som den ni har nu, det brukar bli bäst och så slipper ni en tik som löper och en hane som uppför sig illa.
Det är bara att köpa valpen och sätta ner den på golvet och låta den hälsa på den vuxne hunden, när de har snusat igenom varandra brukar det bli lek. Om den vuxne hunden är för våldsam så gnyr valpen och oftat lugnar den sig och leker sedan " fint". När jag köpte min andra hund så blev min första hund sur och morrade på henne ett helt dygn, men sedan blev de bästa kompisar och ville göra alllt tillsammans, kallade man på den ena så kom båda!
Det äör bra att du har så mycket hjälp runt dig, det är skönt att dela både sin glädje men också sin sorg och oro med andra. Dessutom kan andra få en att öppna ögonen och se det från en helt annan sida, vilket ofta är bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 956
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 729
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 656
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 949
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp