Vad väger era islandshästar??

Hej! alltså, min islandshäst väger ca 319 kg. tycker ni
att det är för lite? han gjorde det förra sommaren..

....på den där bilden -->

http://www.lunarstorm.se/inaccessible/kollage/248

men nu får han äta mycket mer hö och får mycket
mera kraftfoder, så jag hoppas att han går upp.
visst är han lite för smal ? eller? :/ . .
han är 6 år, fyller 7 om ett halvår. kramar / jag.
 
Om han vägde 319 kg förra sommaren, så är det säkert inget onormalt idet. Han var ju bara ett barn, och är långt ifrån färdigvuxen.

Rätta mig gärna om jag har fel, men det ser ut som om din häst är en Tyr avkomma. Just den modell du har på din pålle, har vi en likadan hemma hos oss. Han är av en synerligen lättbygd typ och väger säkerligen inte mycket mer än 330-340 kg även som vuxen.
 
Kul att tråden är igång!! Jag ser att jag trodde att min skulle ha gått ner under vintern. Helskotta heller ,han väger lika mycket tack vare dyrt kraftfoder och blind omgivning. :devil:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 248
Senast: WBanna
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: Karoliten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 117
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Jag har en 19-årig hopphäst som inte har hoppat på ca 1½ år men nu skulle jag vilja komma igång med lite hinder igen. Jag har ridit en...
Svar
3
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp